Politik sebagai medan laksana tuntutan dakwah

PAS sebagai sebagai sebuah gerakan Islam menjadikan politik sebagai medan untuk melaksanakan tuntutan dakwah dan perlu menyatakan kebenaran dan berani dalam mempertahankan dasar Islam yang dibawa.

Advertisement

Menurut Ahli Dewan Undangan Negeri Melor, Dr Yusnan Yusof, kenyakinan mestilah diletakkan bahawa segala yang dilakukkan untuk Islam akan mendapat ganjaran pahala di sisi Allah.

Memetik laporan Buletin Online, beliau berkata, sesiapapun di hadapan kita adalah mad’u termasuk DAP, PAN dan Umno.

“Kamu akan dikira (pahala) segala apa yang kamu kerjakan di atas dunia,” katanya ketika merasmikan Mesyuarat Agung PAS Kawasan Setiu kali ke-39 di Dewan Luqmanul Hakim, Guntung Luar, semalam.

Beliau yang juga Timbalan Exco Pembangunan Islam, Penerangan, Dakwah dan Hubungan Seranta Negeri Kelantan menambah, untuk berada di landasan istiqamah setiap ahli harus tenang dalam menyampaikan dakwah walaupun tidak diterima oleh orang selain daripada sentiasa berani mempertahankan dasar parti.

Sementara itu, Ustaz Shaharizukirnain Abdul Kadir terus diberi mandat untuk menerajui PAS kawasan itu untuk sesi 2017-2019 sebagai Yang Dipertua apabila diisytihar menang tanpa bertanding.

Seramai 403 orang perwakilan telah memilih Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan Setiu dengan Dr Azman Ibrahim mengekalkan jawatan Timbalan Yang Dipertua, sementara Naib Yang Dipertua disandang oleh Ustaz Mohamad Nazari Alias dan Ketua Urusan Ulamak dijawat oleh Ustaz Mohd Pauzi Muda.

Turut hadir mewakili Badan Perhubungan PAS Terengganu ialah penolong setiausaha, Ustaz Wan Sukairi Wan Abdullah.