Kempen berterusan kekalkan kemenangan PAS

ziarah

KEMPEN Muslimat PAS yang berterusan dan bersungguh-sungguh akan terus mengekalkan kerusi Wakaf Mempelam pada pilihan raya umum akan datang.

Advertisement

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan tersebut, Haji Mohd Abdul Wahid Endut kagum dengan usaha para petugas ‘sayap kiri’ PAS itu, yang sentiasa mendekati dan mesra dengan masyarakat.

“Saya kagum dengan pasukan kempen muslimat yang begitu bersedia takkala dikerah walaupun bila pilihan raya sebenar belum diketahui. Mereka berkempen seolah-olah dalam suasana pilihan raya sebenar.

“Inilah jentera yang kita mahu dan tidak mustahil PAS DUN Wakaf Mempelam akan mengekalkan kemenangannya,” jelasnya dipetik Buletin Online.

Beliau berkara demikian ketika ditemui selepas mengadakan lawatan di Kampung Atap Zink, Losong, Kuala Terengganu, semalam.

Menurutnya, PAS Wakaf Mempelam sedang menggerakkan jenteranya dan mahu menyedarkan rakyat seluruh negeri ini bahawa ia layak memerintah negeri Terengganu selepas pilihan raya umum kali ke-14 (PRU14) nanti.

Turut sama dalam program tersebut ialah Yang Dipertua PAS Kuala Terengganu, Ustaz Wan Sukairi Wan Abdullah dan Ketua Penerangannya, Ahmad Amzad Hashim.

Program hujung minggu bermula Jumaat itu menyerlahkan jentera DUN terbabit sudah bersedia untuk menghadapi pilihan raya akan datang.

Wan Sukairi yang juga Pengarah Majlis Tindakan DUN Wakaf Mempelam berkata, program tersebut adalah merupaka program mingguan yang dibuat secara berterusan.

“Program ini diteruskan setiap minggu mengikut kampung-kampung dan ia telah dirancang dengan baik yang akan menjadi kayu ukur rakyat menilai kesungguhan PAS di samping kita menyemak sejauh mana mana petugas kita bersedia dalam menghadapi PRU14,” katanya.

Selain ziarah, larian semangat HARAP-PGU dianjurkan oleh pemuda PAS bersama penduduk setempat.

Seramai 150 orang pelbagai peringkat umur menyertai lairan ‘keliling kampung’ itu dengan berpakaian baju-T berwarna ungu sempena Himpunan 355 yang lalu.

“Peserta berlari mengelilingi kampung dengan pakaian sokong pindaan RUU 355 mengambil semangat kejayaan pembentangan rang undang-undang itu oleh Tuan Guru Presiden PAS di parlimen kelmarin,” kata Azmad yang memimpin larian itu.