PAS tidak akan bersama PH. Noktah

PAS menegaskan sekali lagi bahawa tidak akan sesekali menyertai Pakatan Harapan dan tidak akan mengadakan sebarang kerjasama dengan DAP dan PAN.

Advertisement

Keputusan ini telah terbukti tepat berikutan sikap penentangan berterusan DAP dan PAN terhadap agenda Islam yang dibawa oleh PAS termasuk RUU 355. Sikap ini jelas kelihatan di parlimen pada 6 April 2017, ketika Presiden PAS dan Setiausaha Agung PAS membentangkan RUU 355.

Episod RUU 355 juga membuktikan perumpamaan yang digunakan Presiden PAS betul, di mana kedua-dua belah ibarat biawak hidup di mana satu belah tidak berani membawa, dan satu belah bukan sahaja menentang, bahkan hak PAS untuk membentangkan RUU 355 melalui saluran demokrasi yang sah pun cuba dihalang.

Mereka yang kepanasan berikutan pembentangan dan penghujahan cemerlang Presiden PAS dan Setiausaha Agung PAS di parlimen mengenai RUU 355 kini cuba mengalihkan perhatian dengan meletakkan pelbagai tuduhan pada PAS tanpa seurat bukti dan juga bermain saraf untuk melagakan pimpinan PAS.

Namun, strategi lapuk ini tidak akan berjaya kerana PAS yang ada hari ini telah menjadi lebih matang dan kukuh ekoran perpecahan pada 2015.

Kepada yang membuat tuduhan, laporlah kepada pihak berkuasa seperti polis dan SPRM agar tindakan dapat diambil terhadap PAS sekiranya ada. PAS akan memberikan kerjasama sepenuhnya.

PAS akan terus mara dan memperkukuhkan parti sebagai blok ketiga.

Tuan Ibrahim Tuan Man
Timbalan Presiden PAS
9 April 2017 – HARAKAHDAILY 9/4/2017