Ramai cuba jadi penentang Islam

PRESIDEN PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaska muktamar kali ini berlangsung dalam suasana parti politik dalam negara sarat membicarakan  Pilihan Raya Umum ke-14.

Advertisement

Kata beliau, ini memandangkan PRU-14 perlu dijalankan   sebelum penggalnya berakhir pada bulan Jun 2018 nanti.

“Hiruk  pikuk  politik  pilihan raya  di  kalangan  parti-parti  politik  dalam  negara  kita  ini menyebabkan semuanya teruja, sehingga dilihat oleh   rakyat begitu galak mengagih-agihkan  jawatan  itu  dan ini  sekiranya  menang  dalam  PRU-14  nanti,” tegas Tuan Guru Abdul Hadi semasa menyampaikan Ucapan Dasar Muktamar PAS ke-63 di Kompleks PAS Kedah dekat sini hari ini.

Kata beliau lagi, apa yang dapat dilihat bahawa itulah ‘trend’ yang  sedang  berlaku  di  luar  sana
setiap  kali  sebelum sesuatu pilihan raya berlangsung.

Menurut Tuan Guru Abdul Hadi, mereka ini umpama berebut kerana mereka memikirkan pilihan raya menerusi gaya politik moden, liberal, pragmatik dan sekular..

Bagi PAS, parti ini kata Tuan Guru Abdul Hadi ingin mengambil iktibar dari apa yang di sabdakan oleh Rasulullah SAW  kepada  Bani Amir ketika  ditanya  siapakah yang  akan  menjadi  pemimpin dalam negara yang akan didirikan oleh Nabi SAW.

Apa yang PAS kesalkan kata beliau, ada juga di kalangan parti politik yang berlumba lumba  untuk  menjadi  penentang  agenda  untuk  meninggikan  syiar  Islam  di kalangan  rakyat  beragama  Islam  dalam  negara  kita  ini.  

“Mereka  saling  cabar mencabar,  siapa  yang  lebih  dahulu  dan  paling  kuat  menentang syiar
Islam, seolahnya menjadi kebanggaan baharu di zaman ini,” tegasnya.

Kata beliau, tindakan   sebegini   sekiranyaberterusan,   adalah   ancaman   terbesar   kepada keharmonian dan  kebebasan hidup  beragama  yang  dinikmati  di  Malaysia  yang  menjadikan “Islam sebagai  Agama Persekutuan”. – HARAKAHDAILY 29/4/2017