PAS prihatin nasib ibu tunggal anak lapan

BERAT mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Begitulah kehidupan seorang ibu tunggal yang mempunyai lapan orang anak, Puan Norma Bakri.

Advertisement

Beliau yang tinggal bersama ibunya yang menghidap sakit jantung di rumah pusaka yang agak usang di kampung setinggan belakang Taman Ambar, Jalan Kuharam, Tawau, Sabah

Lebih menyedihkan, anak kedua beliau, Khairul Nizam berumur 22 tahun menghidap penyakit paru-paru berair dan telah dijangkiti kuman yang memerlukan kos rawatan yang banyak sedangkan ibunya tidak mempunyai pendapatan tetap dan hanya bergantung kepada anak pertama yang bekerja sebagai pekerja biasa di syarikat swasta.

Atas keprihatinan berterusan PAS, Lajnah Kebajikan PAS Tawau diwakili Puan Zaiton Ahmad dan Puan Siti Arfa Asrisal telah menziarahi Puan Norma serta anak-anaknya dan menyampaikan sumbangan daripada PAS Kawasan Tawau .

Puan Zaiton telah memberi kata-kata semangat kepada Khairul Nizam agar terus sabar dan berusaha untuk mendapatkan rawatan segera serta tidak meninggalkan solat.

Puan Norma amat terharu atas kunjungan tersebut dan bersyukur serta berterima kasih  atas segala sumbangan daripada PAS Tawau. – HARAKAHDAILY 8/5/2017