Munaqasyah Rakyat: Membina Negara Sejahtera Bersama Islam

1. JULUNG kali PAS menganjurkan Munaqasyah Rakyat dengan melibatkan pelbagai pihak dari luar parti untuk menyorot dasar, hala tuju dan agenda perjuangan PAS menerusi ucapan dasar Presiden PAS yang telah disampaikan sewaktu merasmikan Muktamar Tahunan PAS kali ke 63 tempohari.

Advertisement

2. Bertemakan MEMBINA NEGARA SEJAHTERA BERSAMA ISLAM, PAS mengangkat agenda ini bersama rakyat dari pelbagai lapisan dan latar. Bertepatan pula dengan tema ucapan dasar Presiden PAS baru-baru ini ialah SEJAHTERA BERSAMA ISLAM.

3. Munaqasyah Rakyat menjadi medan terbaru untuk PAS mendengar pandangan sisi dari tokoh akademik, parti rakan, ngo dan tokoh masyarakat mengenai agenda besar untuk membina sebuah negara yang sejahtera bersama Islam.

4. Munaqasyah Rakyat akan berlangsung seperti maklumat berikut :

Program : Munaqasyah Rakyat
Tarikh : 10 June 2017
Hari : Sabtu
Masa : 8.00 am – 1.30 pm
Tempat : Dewan Bankuet MBSA Shah Alam.

Anjuran: Lajnah Penerangan PAS Pusat.

5. Pidato khas Munaqasyah yang akan menjelaskan Gagasan dan Agenda Perjuangan PAS akan disampaikan oleh YB Ust Idris Ahmad selaku Naib Presiden PAS.

6. Panelis Munaqasyah Rakyat dengan tema  Membina Negara Sejahtera bersama Islam akan membariskan :

Dr Zuhdi Marzuki (Pengarah Penyelidikan PAS Pusat,
Dr. Samarudin bin Rejab (Timbalan Presiden IKATAN),
Prof Dr Badlisham Mohd Nasir (Mantan Presiden ILMUAN) dan
En Azmi bin Abdul Hamid
(Pengerusi Kongres Rakyat)

7. Tirai Munaqasyah Rakyat akan dilabuhkan dengan ucapan dan penegasan agenda bersama Membina Negara Sejahtera Bersama Islam oleh Ybhg Tuan Guru Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man (Timbalan Presiden PAS).

8. Semua rakan-rakan NGO, tokoh masyarakat, aktivis sosial dan parti politik dijemput hadhir untuk sama-sama bermunaqasyah, memberi pandangan dan mengangkat bersama agenda Membina Negera Sejahtera Bersama Islam.

9. Kita perlu bersatu dan mencari titik temu bersama, terutama disaat negara kita berdepan pelbagai ancaman yang makin berani dan nekad oleh pihak pelampau seperti Evangelis Kristian, Islam Liberal, Islam Radikal dan lain-lain yang memberi persepsi yang salah terhadap erti KESEJAHTERAAN ISLAM yang sebenar.

10. Yuran hanya serendah RM10 sahaja bagi menampung kos penganjuran.

Sejahtera Bersama Islam

Nasrudin Hassan
Ketua Penerangan PAS Pusat

muna1