Siapa berkuasa di Felda, Shahrir atau Isa?

PELIK, Tan Sri Shahrir Abd Samad ialah Pengerusi Felda, manakala Tan Sri Isa Samad hanya sebagai Pengerusi FGV. Felda pemegang terbesar dalam FGV, tiba-tiba seolah-olah Pengerusi Felda tidak boleh buat apa-apa kepada Tan Sri Isa. Walau Felda sudah meluluskan tiga wakil di dalam FGV, namun tidak ada apa-apa perubahan.

Advertisement

Semestinya Felda mesti ada wakil di dalam FGV kerana untuk menjaga kepentingan Felda dan peneroka. Hebat sangatkah Tan Sri Isa. Beliau mesti sedar kedudukan Felda lebih besar daripada FGV. FGV ibarat anak, manakala  Felda ialah bapa. Anak tidak ada, jika bapa tidak wujud.

Datuk Seri Najib selaku Perdana Menteri dan Felda  pula di bawah Jabatan Perdana Menteri mesti bertindak berani demi kemaslahatan warga Felda. Tukar sahaja Tan Sri Isa dengan orang lain. Tidak perlu takut kepada Tan Sri Isa, beliau hanya manusia biasa sahaja. Kalau Tan Sri Muhyiddin Yassin pun Datuk Seri Najib berani pecat sebagai Timbalan Perdana Menteri. Cuba ganti dengan orang yang profesional yang mengetahui selok belok perniagaan di Felda. Hentilah dengan melantik orang politik yang tidak profesional untuk kendalikan agensi yang cukup besar.

USTAZ IDRIS AHMAD
Naib Presiden PAS / Ahli Parlimen Bukit Gantang
14 Ramadhan 1438/9 Jun 2017 – HARAKAHDAILY 9/6/2017