PAS adalah kesukarelawanan – Nik Abduh

Nik Abduh

PAS dipenuhi dengan jentera kerjanya yang dedikasi dengan kerja amal dan kebajikan. Puluhan tahun bekerja dan semakin hari semakin diperkasakan.

Advertisement

“Kesukarelawanan adalah ketandaan PAS. Wang PAS adalah dari dalam saku pemimpin, jentera dan ahlinya,” ujar AJK PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz menerusi laman facebook.

Katanya, tenaga dan masa mereka disumbangkan untuk turun padang bersama merasai susah senang hidup rakyat tanpa upah, malah tambang pun tidak.

“AMAL dan Pasti adalah lambang PAS. ARC membimbing anak muda di jalan raya. Muslimat PAS gigih di luar rumah.

“Tidak pelik. PAS mengepilkan segala pekerjaannya di medan amal dengan janji pahala dan segala kelebihan daripada Allah di akhirat nanti,” ujarnya lagi.

Tambahnya, semua berusaha mengikhlaskan diri kepada-Nya.

“Ia litar perlumbaan terbaik di muka bumi. Berlumba menuju ikhlas dan taqwa,” katanya yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas.

Beliau menambah, dari bandar hingga ke desa dan pedalaman, PAS memperkenalkan dirinya dengan menyantuni rakyat yang kesusahan dan terpencil dipinggirkan kekuasaan, kekayaan dan keegoan pemerintah.

Menurutnya, mereka yang berang dan bencikan PAS berkata, PAS hanya bercakap soal hukum hudud. PAS mengabaikan kesusahan rakyat dan menyokong kezaliman pemerintah!

“Antara keajaiban dunia ciptaan-Nya ialah terang matahari boleh membutakan mata manusia,” katanya. – HARAKAHDAILY 11/6/2017