Pengurusan Wakaf Che Yeh diambil alih

ISU pengutip bayaran parkir tidak berlesen yang berleluasa di Wakaf Che Yeh dijangka dapat diselesaikan setelah kerajaan negeri merancang mengambil alih pengurusan kawasan terbabit.

Advertisement

Sekarang pengurusan bangunan, kedai dan parkir kenderaan diurus Sensa Timur Sdn Bhd berdasar perjanjian sebelum ini. Syarikat itu merupakan pemaju projek di Wakaf Che Yeh.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Belia dan Sukan, Datuk Abdul Fattah Mahmood berkata beliau pernah ke lokasi terbabit dengan kenderaan rasmi diminta bayaran parkir sebanyak lima ringgit.

“Oleh kerana tidak mahu menimbulkan masalah, saya terpaksa bayar juga kepada pengutip bayaran parking tidak berlesen itu,” katanya pada majlis dialog dan berbuka puasa bersama petugas media, malam tadi.

Program anjuran Pejabat Menteri Besar itu diadakan sempena iftar. Hadir sama Ustaz Datuk Bentara Kanan Ahmad Yakub, timbalannya Datuk Mohd Amar Abdullah dan anggota-anggota Exco.

Isu pengutip parkir tidak berlesen berlarutan sehingga sekarang biar pun pernah diketengahkan kepada pihak berkuasa.

Malah parkir kenderaan yang diletak di parkir berbayar milik Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam juga dikutip bayaran pihak terbabit pada sebelah malam.

Oleh itu Abdul Fattah berkata kerajaan negeri menerusi MPKB-BRI akan mengambilalih pengurusan di Wakaf Che Yeh.

“Kita sedang berusaha agar syarikat itu dapat menyerahkan semula pengurusan kepada MPKB-BRI,” ujarnya. – HARAKAHDAILY 19/6/2017