Hari kemenangan umat Islam

muda1

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) merakamkan ucapan Selamat Hari Raya ‘Idil Fitri buat semua anak muda dan ummat Islam seluruh Malaysia.

Advertisement

muda1PERUTUSAN KHAS SEMPENA HARI RAYA ‘IDIL FITRI DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) merakamkan ucapan Selamat Hari Raya ‘Idil Fitri buat semua anak muda dan ummat Islam seluruh Malaysia. Tarbiyah Ramadhan yang dilalui pada kali ini, diharap akan memberi satu kesan yang besar dalam kehidupan.

Kehidupan yang dilalui dengan penghayatan Islam sebagai agama yang syumul pasti memberikan kekuatan kepada kita semua.

Kemelut politik yang berlaku di dunia Islam umumnya dan di Malaysia khususnya memberikan banyak pelajaran berguna buat semua anak muda. Keyakinan kita sebagai anak muda Islam, tetap kukuh meyakini Islam adalah penyelesaian dalam setiap kemelut yang berlaku. 

Ramadhan akan melahirkan rakyat dan pemimpin yang berintegriti tinggi. Kunci TAQWA yang dijanjikan oleh Allah SWT buat hambanya yang beriman merupakan petanda jelas puasa berjaya membentuk kekuatan ini.

Mewakili seluruh saf kepimpinan DPPM, saya sekali lagi merakamkan ucapan Selamat Hari Raya ‘Idil Fitri. Maaf zahir dan batin. Semoga semua amalan yang dilakukan pada bulan Ramadhan akan diterima Allah SWT dengan sebaiknya.

Mudah-mudahan sambutan hari raya kali ini menjadi pemangkin kepada umat Islam untuk menegakkan ugama Allah di dalam diri, keluarga, masyarakat dan negara.  

Sambutlah ‘Idil Fitri dengan penuh keceriaan dan kemuliaan bersama Islam.

Sekian, terima kasih.

“Mara Menuju Cita”
“Sejahtera Bersama Islam”

USTAZ MUHAMMAD KHALIL ABDUL HADI
Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia