LPN DMPM lancar Tabung Cakna Rumah Panjang Bintulu

SUSULAN daripada Program Tautan Muhibbah Bumi Kenyalang, Lajnah Perpaduan Nasional (LPN) Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM) membuat keputusan untuk mewujudkan Tabung Cakna Untuk Rumah Panjang Bintulu.

Advertisement

Semasa program ziarah ke rumah panjang di beberapa kampung  di daerah Tatau, Bintulu, penduduk mengadu nasib mereka yang masih belum terbela dengan keadaan status rumah dan pampasan yang tidak memadai untuk penempatan yang baru setelah tanah serta rumah panjang mereka diambil secara meluas untuk projek lebuh raya.

Semasa lawatan LPN DMPM, mereka juga telah mempamerkan model rumah panjang yang akan didirikan.

Bekalan air bersih juga merupakan masalah yang belum selesai bagi penghuni rumah panjang di mana mereka terpaksa mengambil bekalan air bersih di tempat yang jauh dari penempatan mereka.

Saya menyeru kepada penderma budiman untuk menghulurkan sedikit bantuan bagi meringankan beban yang sedang dihadapi oleh penduduk rumah panjang yang terlibat.

Daripada Abu Hurairah, beliau berkata (maksudnya): Rasulullah SAW bersabda, “Barangsiapa meringkankan seseorang yang berada dalam kesulitan di dunia ini, nescaya kelak Allah akan meringankan dirinya di dunia mahupun di akhirat.” (Hadis Riwayat Muslim)

Sumbangan boleh disalurkan ke Akaun Dewan Muslimat PAS Pusat:
MAYBANK: 5640 2540 0711
SMS/Whatsapp slip sumbangan kepada:
Dr Che Faridah : 013 960 6242

Semoga sumbangan anda menjadi saham berpanjangan serta pahala yang berlipat ganda. Terima kasih.

“Sejahtera Bersama Islam”

“Muslimat Memacu Kemenangan”

Dr Najihatussalehah Ahmad
Pengerusi LPN DMPM