Muslimat PAS Kedah selar kebiadapan Siti Kassim

DEWAN Muslimat PAS Kedah menyelar keceluparan dan kebiadapan peguam Siti Kassim yang dianggap menghina Nabi dan Rasul dengan memberi gambaran Nabi yang bersifat maksum sebagai pembohong.

Advertisement

Ketuanya, Datuk Ustazah Siti Ashah Ghazali berkata, kenyataan itu bukan sahaja mempamerkan kebodohan serta kejahilan dirinya sendiri malah membawa kepada kerosakan aqidah sebagai seorang Islam.

“Sirah Nabi Ibrahim yang diperintahkan menyembelih anaknya Nabi Ismail bukan cerita rekaan, malah ia dirakamkan oleh Allah Taala dalam Al-Quran.

“Kalau peguam terbabit tidak mahu mempercayai Al-Quran, itu dia punya pasal tapi jangan mengeluarkan kenyataan mengheret kesesatan kepada orang lain,” katanya di Alor Setar.

Siti Kassim dalam kenyataannya yang ditularkan di media sosial hari ini mendakwa mimpi Nabi Ibrahim menyembelih anaknya Nabi Ismail bukannya dari Tuhan sebaliknya bisikan syaitan.

Malah beliau juga menganggap ibadat korban yang dilakukan umat Islam pada Aidiladha merupakan perbuatan yang boleh merosakkan alam sekitar dan bukannya dari Al-Quran. – HARAKAHDAILY 7/9/2017