90 juta PAS tarak terima

ORANG beriman basah bibirnya berzikir dan mengingati Allah, PAS penat dan berbuih mulutnya menafikan dibagi 90 juta oleh Perdana Menteri Najib.
      
Tetap mereka tidak percaya. Dikatakannya juga PAS dapat 90 juta. Hingga antara yang masih tinggal dalam PAS pun termakan dakwaan Sarawak Report itu.
      
Benarlah seperti Adolf Hitler, diktator Jerman dalam perang kedua kata, bohong itu jika diulangi terus nescaya semuanya percaya. Teori Hitler terjadi dan jadi fitnah pada PAS.
      
Subki 1Apa kata kalau kita pakai serang saikologi al-Marhum TG Nik Aziz terhadap Umno dalam setiap pilihan raya. Telah masyhur tularnya kepada semua.
      
Katanya kepada pengundi di Kelantan, UMNO bagi kain ambil, bagi gula ambil, bagi pitih pun ambil, tapi undi tetap PAS jua.
      
Mati angin UMNO dengan tular itu.
      
Jika betulpun PM Najib bagi 90 juta pada PAS, mengikut mantik TG Nik Aziz tadi, maka PAS ambil saja, masuk dan sekongkol dengan UMNO tidak sekali. Kerjasama dengan UMNO tunggulah hingga kucing bertanduk.
       
Dengan 90 juta itu nescaya banyak masalah kewangan PAS dapat dibereskan. Mungkin 90 juta sikit bagi UMNO dan Najib tetapi itulah cara Allah hendak menghabiskan duit UMNO. Ia dapat senang, ia habispun senang.
       
Biasanya Rafizi bercakap dengan fakta. Jika duit itu dibagi, didedahkan akaun banknya. Melalui akaun siapa dikeluarkan dan kepada akaun siapa ia diberi? Aaau adakah beg berisi duit dibimbit oleh seorang di  tengah ramai orang, sedang dia berjalan ada orang dari arah bertentangan mengambil beg itu  dari tangannya dan terus pergi celah orang ramai itu seperti yang banyak digambar dalam filem.
       
Bolehkah Najib percaya memberi duit itu kepada seseorang untuk memberinya kepada PAS? Idak takutkah dia duit lesap tengan jalan?
      
Sehingga ini semua kaki bongkar perkara sulit tidak dapat beritahu cara mana dan di mana dan bila duit itu diberi dan siapa yang menerimanya?
      
Zaman konfrantasi Indonensia dulu perisik kerajaan dapat mendedahkan Duta Indonsia, Jatikusumo memberi duit yang banyak kepada agennya di sini hingga seorang rakan saya ditahan ISA kerana dikatakan terlibat dalam menerima duit itu. Jika peletup mayat Altantuya dapat dikesan, tentu penyampai duit kepada PAS iu dapat diketahui.
      
Maka kita sabar tunggu Najib jatuh rahsia dapat dibongkar kalau betul PAS dapat durian runtuh itu.
      
World Street Journal selalu dapat jumpa hal-hal sulit Najib. Ia tahu Najib ada 2.6 bilion dalam akaun bank peribadinya, maka  tentu hal itu tidak susah bagi WSJ mengesannya, tetapi hingga ini WSJ belum laporkan perkara itu. Mengapa idak dilapor? Kerana tak jumpa!
      
Tapi orang tak percaya Najib idak beri duit itu kepada PAS dan mereka tak percaya PAS tak terima duit itu.
       
Saya sekarang gunakan modal TG Nik Aziz, beri pitih ambil. Beri 90 juta ambil tapi PAS tetap lawan UMNO dalam PRU14. Sekarang PAS saman kes itu di England.  Sekiranya PAS menang puak-puak yang bebal itu tetap kata PAS dapat duit dari Najib juga.
     
Zaman TG Nik Aziz jadi Ketua Dewan Ulamak dalam era Dato Asri dulu lebih dari sekali PAS bermunajat umum, adakan solat hajat dan baca Yasin di seluruh negara bagi menangkis  fitnah musuh. Antaranya ditujukan kepada  Mahathir yang samakan PAS dengan komunis.
      
Bagaimana kalau PAS munajat lagi di setiap negeri, setiap kawasan seperti himpunan RUU355 hingga sampai PRU14 supaya binasa pembuat fitnah itu? – HARAKAHDAILY 8/9/2017

Advertisement