Fastaqim 2.0: Hijau menuju kemenangan

HIMPUNAN Fastaqim 2.0 yang bakal diadakan di Pantai Tok Jembal, Kuala Nerus pada 29-30 September 2017 nanti, adalah satu himpunan yang mesti disertai oleh anda semua yang cintakan Islam bagi membuktikan sokongan anda kepada PAS, dan juga sebagai bukti bahawa PAS tidak sekadar menempel dalam arena politik tanah air, tetapi PAS adalah pemain utama yang digeruni dan dicemburui lawan.

Advertisement

mohd norSetelah kejayaan menghimpunkan kira-kira seratus ribu peserta pada Fastaqim 1.0 di Kota Bharu dahulu, PAS terus diasak, dipujuk, didendami, difitnah dan tidak kurang dilabel sebagai pengacau oleh musuh-musuh PAS yang gagal memperdayakan PAS sebagaimana mereka memperdayakan pihak lain bagi menjadi kuda tunggangan mereka. PAS tetap istiqamah dalam memperjuangkan Islam sebagai agenda utama, sama ada dibenci atau dipuji.

Kini setelah sekian lama rakyat berada di dalam kekeliruan akibat tindakan sesetengah manusia yang suka memfitnah, dengan mencari jalan yang salah bagi mengejar kemenangan, rakyat mula dapat melihat kebenaran Islam yang PAS bawakan dengan satu persatu pakaian kepalsuan musuh PAS dilondeh Allah.

Dengan kehadiran anda semua ke himpunan ini, PAS insya Allah akan berganding bahu bersama-sama anda dalam membentuk Gelombang Hijau di negeri Terengganu ini. PAS dengan bantuan anda akan berusaha mengubah lanskap politik Terengganu yang sedang dimusnahkan oleh Umno dan konco-konconya. Bukti-bukti nyata seperti projek di Kenyir, Monsun Cup, Taman Ilmu, Jertih Souq, LPT2 yang menggunakan wang rakyat Terengganu dan banyak lagi, seharusnya sudah mencukupi bagi rakyat mengubah tampuk pemerintahan Terengganu dan memberi kepercayaan kepada PAS pula.

PAS Terengganu mensasarkan kehadiran seramai 60,000 orang penyokong PAS dari Terengganu sebagai tuan rumah bagi mencapai jumlah kehadiran seramai 200,000 orang. Ayuh kita hadir beramai-ramai ke Himpunan Fastaqim 2.0, pastikan anda salah seorang daripada 200,000 itu.

YB Ustaz Mohd Nor Hamzah
Ketua Penerangan PAS Terengganu
17 Zulhijjah 1438 / 8 September 2017 – HARAKAHDAILY 8/9/2017

fastaqim20