Sembah takziah di atas kemangkatan Sultan Kedah

image

“SETIAP yang berjiwa akan merasakan mati. Kemudian hanyalah kepada Kami kamu dikembalikan.” (Surah Al Ankabut, ayat 57)

Advertisement

Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM) merakamkan ucapan takziah kepada seluruh Kerabat Diraja Kedah di atas kemangkatan KDYMM Sultan Al-Mu’tassimu Billahi Muhibbuddin Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah Al-Haj Ibni Al-Marhum Sultan Badlishah merupakan Sultan Kedah ke-27 serta Yang di-Pertuan Agong Malaysia yang ke-5 dan ke-14 di Istana Anak Bukit jam 2.30 petang (11 September 2017)  di Istana Anak Bukit, Kedah.

Sesungguhnya kemangkatan KDYMM sangat dirasai oleh seluruh rakyat Malaysia dan segala jasa dan bakti akan sentiasa kami kenang. Kami mendoakan semoga Allah mencucuri rahmat dan keampunan ke atas roh Baginda dan menempatkan Baginda di Syurga-Nya bersama para golongan yang diredhai.

‘Sejahtera Bersama Islam’
“Muslimat Memacu Kemenangan”

USTAZAH NURIDAH MOHD SALLEH
Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia

11 September 2017 merupakan hari kesedihan bagi seluruh rakyat jelata Negeri Kedah dan pelosok negara di atas kehilangan Penaung Negeri yang berjiwa rakyat, Almarhum Ke bawah Duli Yang Maha Mulia Almu’tasimubillahi Muhibbudin Tuanku Alhaj Abdul Halim Muadzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah yang telah mangkat dan kembali ke rahmatullah.

Patik mewakili Dewan Muslimat PAS Negeri Sembilan serta seluruh jawatankuasa kerja dan ahli muslimat PAS Negeri Sembilan merakamkan sembah takziah kepada Ke bawah DYMM Tuanku Sultanah, Tuanku Hajjah Haminah binti Hamidun serta seluruh kerabat DiRaja Kedah Darul Aman di atas kemangkatan baginda. Semoga Allah mengurniakan ketabahan dan kesabaran kepada semua di atas kemangkatan tersebut.

Kami melanjutkan doa ke hadrat Allah SWT agar menempatkan roh Almarhum Tunku Abdul Halim bersama golongan yang beriman serta yang dirahmati lagi diredhaiNya.

Al-Fatihah.

FAZILAH ABU SAMAH
Ketua Dewan Muslimat PAS Negeri Sembilan