Siapa kata masyarakat Cina memusuhi PAS?

BUAT julung kalinya, Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat dengan kerjasama PAS Sabah menganjurkan Sambutan Hari Malaysia di Sabah, semalam.

Advertisement

Sambutan Hari Malaysia pula diadakan di Dewan Tadika Cina Chi Hwa, Sandakan.

“Siapa kata masyarakat Cina memusuhi PAS?” tanya AJK PAS Pusat, Dr Azman Ibrahim dalam tulisannya, semalam.

Pada sebelahn malam pula diadakan Majlis Makan Malam Amal PAS Sabah juga di Dewan Tadika Chi Hwa yang sama.

“Saya sangat yakin dengan masa depan perjuangan Islam di Bumi Bawah Bayu ini. Ia akan mengalir bagaikan air mengalir dari tempat tinggi yang membajiri kawasan lembah,” ujarnya lagi.

sbh

Berikut tulisan penuh beliau, semalam.

Sepanjang perjalanan berkonvoi sempena Sambutan Hari Malaysia bersama ARC Pemuda PAS Sabah melalui jalan raya sekitar 30 km di Sandakan pagi tadi, air mata saya menitis.

Menitis air mata kerana mendapat maklumat Pemuda PAS Sabah yang datang bermotosikal dari seluruh pelusuk Sabah untuk menjayakan sambutan Hari Malaysia di Sandakan. Mereka bermotosikal dengan perjalanan sekitar 8 jam.
Mereka melalui pengorbanan yang besar untuk sampai di sini.

Air mata juga mengalir bila melihat bagaimana penerimaan rakyat Sabah terhadap PAS. Di sepanjang jalan mereka angkat tangan mengalu-alukan konvoi yang melalui kampung dan penempatan mereka.

Di simpang jalan ada Unit Amal berkawal menghentikan seketika lalu lintas demi kelancaran konvoi. Pemandu lain berhenti memberikan laluan tanpa sebarang masalah.

Konvoi juga melalui tak kurang dari 5 bulatan jalan raya yang dikawal oleh Unit Amal. Takjub saya bila pemandu di Sabah mematuhi arahan Unit Amal tanpa sebarang masalah. Saya tepuk pipi bimbang saya sedang bermimpi berada di Sabah sedangkan saya sebenarnya sedang berada di Kelantan. Bila pipi terasa sakit, memang saya sedar bahawa saya bukan bermimpi dan memang saya sedang berada di Sabah. Ini Sabah bah!

Sambutan Hari Malaysia pula diadakan di Dewan Tadika Cina Chi Hwa, Sandakan. Siapa kata masyarakat Cina memusuhi PAS? Pada malamnya pula diadakan Majlis Makan Malam Amal PAS Sabah juga di Dewan Tadika Chi Hwa yang sama.

Saya sangat yakin dengan masa depan perjuangan Islam di Bumi Bawah Bayu ini. Ia akan mengalir bagaikan air mengalir dari tempat tinggi yang membajiri kawasan lembah.