‘Spec truck’ pertama dilancar di Kelantan

DEWAN Usahawan Kelantan (Duke) dengan kerjasama Malina Optical Sdn Bhd menawarkan perkhidmatan cermin mata secara bergerak dengan harga berpatutan kepada pelajar dan penduduk kampung.

Advertisement

Presiden Duke, Mohd Zaki Zakaria berkata, langkah tersebut bagi menyahut seruan kerajaan negeri yang ingin melihat perniagaan secara ‘truck’ dipelbagaikan.

Katanya, kenderaan yang dikenali ‘spec truck’ akan bergerak di program anjuran Duke termasuk di Yayasan Islam Kelantan (Yik).

“Idea mengadakan perkhidmatan ini yang merangkumi satu pakej termasuk pemeriksaan mata dan cermin mata pada harga RM60 hingga RM80 sahaja.

“Dan kita berbesar hati Malina Optical bekerjasama dengan Duke bagi menawarkan satu perniagaan ‘spec truck’ kepada pelajar sekolah dan penduduk kampung,” katanya di Kota Bharu.

Pelancaran spec truck itu disempurnakan anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Abdul Fattah Mahmood di perkarangan Kota Darulnaim.

Kelantan merupakan negeri pertama melancar perkhidmatan tersebut. Hadir sama Pengasas Malina Optical, Datuk Seri David Sew; pengarah urusan, Datuk Seri Mohamad Badri Abdul Rahman dan setiausaha Duke, Nazman Che Iberahim. – HARAKAHDAILY 20/9/2017