Fastaqim 2.0: Capai matlamat, objektif dan sasaran

ALHAMDULILLAH. Syukur kepada Allah swt atas petunjuk dan kekuatan yang dikurniakanNya kepada semua peserta FASTAQIM 2.0 yang datang dari segenap pelosok tanah air.

Advertisement

Kawasan seluas 50 ekar di Pantai Tok Jembal Kuala Nerus itu dilimpahi oleh peserta FASTAQIM 2.0. Saya percaya bahawa sasaran 200K kehadiran adalah tercapai malah mungkin melebihi jumlah tersebut. (Jika satu ekar tanah boleh memuatkan 5K orang duduk rapat dalam satu masa, maka tapak seluas 50 ekar itu boleh menampung 250K orang dalam satu masa.)

Kehadiran 200K peserta ini bukan sekadar berhimpun, tetapi mereka telah melafazkan ikrar untuk bekerja bagi  menyebar luaskan dakwah Islam dan memenangkan PAS dalam pilihan raya umum kelak. Merekalah jentera PAS yang tegar dan penuh disiplin serta patuh pada arahan parti dan pimpinannya.

Segala isu telah dijawab dan pelbagai fitnah telah disangkal. Motivasi perjuangan telah disuntik, amanah gerak kerja telah diberi, ikrar telah dilafazkan, semboyan telah dibunyikan, justeru 200K peserta FASTAQIM 2.0 dilepas pulang ke destinasi masing-masing untuk menumpukan 200 peratus perhatian kepada usaha memenangkan perjuangan Islam yang didukung oleh PAS.

Masa tidak akan dibazirkan lagi untuk menjawab tohmahan dan fitnah murahan pihak desprado. Seluruh upaya dan kekuatan tenaga, wang ringgit dan masa adalah untuk memastikan kuasa politik ummat Islam akan dapat dikembalikan melalui kemenangan PAS dalam pilihan raya umum kelak.

Saya ambil kesempatan di sini untuk menyampaikan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kepada semua peserta FASTAQIM 2.0 yang terdiri dari saf kepimpinan PAS, rakan-rakan parti kompenan Gagasan Sejahtera, NGO, ahli PAS, penceramah undangan, selebriti, peserta pertandingan dan orang ramai.

Tidak lupa kepada semua warga kerja FASTAQIM 2.0 yang terdiri dari kalangan AJK Induk dan Pelaksana FASTAQIM 2.0, termasuklah anggota Jabatan AMAL Malaysia, Skuad Keselamatan, Briged, Ameerah, Nusaibah, sukarelawan dan individu yang sangat gigih dan komited menjayakan himpunan ini secara langsung atau tidak.

Terima kasih jua saya rakam buat semua pihak termasuk Kerajaan Negeri Terengganu, pihak berkuasa tempatan, PDRM dan semua agensi yang terlibat membenar dan membantu himpunan FASTAQIM 2.0 yang akhirnya berjaya dilangsungkan dengan gilang gemilang.

Selamat berjuang saya ucapkan kepada semua. Fastaqim! Turning point maraknya Gelombang Kebangkitan Islam dan jangan lupa muat turun lagu rasmi FASTAQIM 2.0 dari facebook rasmi Fastaqim 2.0 untuk diulang dengar bagi membakar semangat kebangkitan.

Hijau Menuju Kemenangan

Nasrudin Hassan
Pengerusi FASTAQIM 2.0 – HARAKAHDAILY 1/10/2017

fst1

fast1

fst