Bersedia hadapi musuh tradisi

PAS dan Gagasan Sejahtera sebagai blok ketiga, juga dianggotai bersama parti Ikatan, PCM, Berjasa dan beratus lagi NGO sudah bersedia menghadapi musuh tradisi, Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 yang semakin hampir.

Advertisement

Timbalan PesuruhJaya I PAS Terengganu, Ustaz Satiful Bahri Mamat yakin akan meperolehi kemenangan berdasarkan isyarat yang telah ditunjukkan pada Fastaqim 2.0 khususnya sokongan anak muda, lapor Buletin Online.

“Kita sedia maklum 72% pengundi pada PRU nanti adalah golongan muda yang berumur 50 tahun ke bawah termasuk mereka yang pertama kali mengundi.

“Kita merasakan mereka mampu untuk membuat perubahan politik khususnya kita di negeri Terengganu,” ujarnya ketika berucap pada program Liqa’ Fikri di Dewan Dato’ Abu Bakar Chik, Kompleks Tarbiyyah Lukmanul Hakim, Guntung, Setiu, semalam.

Beliau yang juga ADUN Paka yakin tsunami perubahan yang dilakukkan oleh pengundi Melayu dan Muslim akan memberi kejayaan yang besar kepada PAS khususnya di Terengganu untuk kembali ke Wisma Darul Iman dan memerintah negeri.

Menurutnya, PAS Terengganu dalam usaha mewujudkan 12,000 tenaga petugas yang istiqamah dan komited sepertimana yang sering diutarakan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

“Hadis Nabi yang sering disebut oleh Presiden, sebaik-baik berkawan empat orang, sebaik-baik tentera peninjau 400 dan tidak akan dikalahkan tentera yang mempunyai 12,000 orang.

“Insha Allah kita akan wujudkan tenaga-tenaga ini sekarang dan dalam jangka masa dua, tiga tahun kita akan lahirkan mereka yang akan menjadi kader melalui Akedemi Tarbiyyah,” jelasnya yang juga Pengerusi Lajnah Tarbiyyah PAS negeri.

Sehubungan itu, semua pemimpin dan petugas parti di peringkat kawasan dan Dun diingatkan agar mengikuti semua takwim yang telah ditetapkan dan meneruskan program berkaitan seperti usrah, tamrin yang dianjurkan oleh Lajnah Tarbiyyah.

Katanya, walau apa jua pun keadaan, pada saat sama dalam menghadapi kerja-kerja pilihan raya, program tarbiyah mesti diteruskan.

Liqa Fikri itu yang telah dirasmikan oleh Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad yang turut dihadiri oleh Pesuruhjaya PAS negeri, Datuk Husain Awang.