Bajet 2018: Lima perkara yang penting

DALAM syariat Islam terdapat lima perkara penting yang ditekankan iaitu penjagaan kepada ugama, nyawa, keturunan, akal dan harta.

Advertisement

Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata dalam Islam polisi sesuatu kerajaan itu haruslah mengambilkira kelima-lima perkara tersebut.

“Punca utama permasalahan berlaku dalam negara pada hari ini adalah kerana kita membelakangkan petunjuk Allah SWT. Justeru PAS sebagai sebuah parti Islam yang meletakkan Al-Quran dan As-Sunnah sebagai rujukan utama, semua pihak perlu bermuhasabah khususnya pihak kerajaan yang mana Perdana Menteri akan membentangkan Bajet 2018 esok,” ujar beliau dalam sidang media Pembentangan Bajet Malaysia 2018 (Alternatif): Perspektif DPPM yang disiarkan secara langsung dari Dewan Intan 2, TH Hotel Kuala Terengganu sebentar tadi.

Turut hadir sama Naib Ketua Pemuda DPPM Ahmad Fadhli Shaari, Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu Ustaz Kamaruzaman Abdullah, Timbalan Pengarah Institut Pengajian Polisi Abdul Rahman Syukur dan Bendahari PASTI Malaysia Badaruddin Ismail. – HARAKAHDAILY 26/10/2017

BajetMuda 1