Sebelum tubuh Umno nak jaga anak cucu

BERKATA setiap pemimpin UMNO, PM Najib, Zahid Hamidi dan lain-lain UMNO mesti menang PRU14 demi menjamin masa depan anak cucu orang Melayu.

Advertisement

Ertinya orang Melayu sudah tidak selamat sekalipun UMNO sudah berkuasa sejak 28 Julai 1955.

Kalah kalahlah UMNO habis mampuslah orang Islam dan orang Melayu.

Itulah yang cakap dalam setiap kempen pilihan rayanya. Bahkan sebelum ditubuhkan UMNO setiap pembesar yang menyokong Dato Onn Jaafar berarak ke setiap istana dan berkumpul di bandar-bandar seluruh Semenanjung Malayan Union mesti ditentang demi menyelamatkan bangsa Melayu.

Maka mampuslah Malayan Union gara-gara unjuk rasa sekalian si penunjuk rasa itu. Orang-orang inilah yang menubuhkan UMNO. Sesudah tiada Dato Onn dan orang-orang yang penting yang menubuhkan UMNO, UMNO berubah kepada perjuangan kemerdekaan.

Antaranya juga demi menjamin masa depan anak cucu orang Melayu. Dapatlah ia membentuk kerajaan sendiri tahun 1955 dan kemerdekaan tahun 1957. Mari PRU pertama tahun 1959, ia kalah di Terengganu dan Kelantan tetapi dengan kempen demi menjaga masa depan anak cucu orang Melayu ia menang besar di lain-lain negeri Parlimen.

Mengapa agaknya ia kalah di Terengganu dan Kelantan? Agaknya mereka tidak percaya janji kempennya itu?

Setiap kali PRU UMNO berjanji untuk menyelamat dan menjamim masa depan anak cucu orang Melayu. Bermati-matianlah orang Melayu menyokongnya dengan harapan selamat masa depan anak cucunya, kecuali orang Melayu Kelantan yang tidak yakin UMNO cukup jantan untuk membela masa dengan orang Melayu.

Sekarang menjelang PRU14 setelah beberapa pemimpin UMNO yang tidak mabuk dedak meninggalkan UMNO, jika PAS terus tidak bulo’ dengan UMNO seperti yang al-Marhum Ustaz Fadzil Noor pernah kata, maka seakan-akan UMNO jadi telur di hujung tanduk.

Berkata lagi pemimpin-pemimpin UMNO, UMNO mesti menang lagi kali ini, tidak tidak, habislah masa depan anak cucu orang Melayu!

Mengapa UMNO bercakap begitu? Teruk benarkah orang Melayu jika UMNO kalah kali ini akan hilang Melayu di dunia? Hang Tuah pun nescaya tidak diingat lagi.

Mungkin UMNO berkata betul. Betul Melayu sudah tiba ajak seperti bangsa Babilon yang sudah tidak ada dan Kurdistan yang ada nama tapi tiada wilayah.

Kalau gerangan itu diberi UMNO menang lagi dan ia berkuasa lagi, apa jaminan ia mampu dan tahu menyelamatkan masa depan anak cucu Melayu?

Ia sudah dibagi kuasa sejak tahun 1955, orang Melayu tidaklah terancam sangat masa itu. Calon UMNO di Pulau Pinang, al-Marum SM Zainal Abidin menang PRU tahun itu. Betul Melayu berdaulat jika terus dijajah. Tetapi sebaik saja Inggeris cau sudah berdaulat.

Meskipun Malaya dipaksa jadi bangsa majmuk, tetapi kehadiran bukan Melayu ketika itu samalah seperti kehadiran Bani Israil di Mesir di zaman Firaun, tidak mengancam bangsa Kibti, bumiputera Mesir.

Ertinya memberi mandat kepada UMNO, seperti memberi bunga kepada beruk. Beri kuasa lagi, tak beri kuasa lagi, tiada masa depan anak cucu Melayu.

Tetapi kalau beri kuasa itu kepada PAS, Insya Allah, Allah beri taufik kepadad orang beriman dan taqwa untuk menyelamatkan masa depan anak cucu orang Islam dan jaminan aman bagi anak cucu masyarakat majmuk.

Allah berjanji siapa yang berpandu kepada al-Quran dan sunnah nescaya diberi petunjuk. Kata Syed Qutub, sistem tidak Islami ialah jahiliyah sekalipun watannya Islam. Jahiliyah tetap tidak diberi petunjuk.

Undi PAS, tolak UMNO. – HARAKAHDAILY 27/10/2017