Selamatkan Malaysia dengan Islam

BAGI menyelamatkan Malaysia daripada parti berteras sekular yang membelakangi syariat Islam, PAS memilih Gagasan Sejahtera.

Advertisement

Ketua Penerangan PAS Pulau Pinang, Ustaz Mohd Yusni Mat Piah berkata, PAS tidak akan bersama dengan mana-mana blok sama ada Barisan Nasional (BN) atau Pakatan Harapan (PH).

Katanya, PAS masuk gelanggang Gagasan Sejahtera untuk menegakkan syariat Allah SWT.{mprestriction ids=”1,2,3,4,5″}

“Hendak selamatkan Malaysia bukan dengan mereka yang tidak jelas hala tuju perjuangan. Kita hendak selamatkan Malaysia dengan Islam.

“Kita hendak selamatkan sistem pendidikan dan ekonomi negara dengan Islam. Hanya Islam yang boleh menjamin keadilan, keamanan yang menyeluruh,” katanya ketika merasmikan Sambutan Tiga Dekad Masrasah Daruttaqwa, di Pekan Batu Enam, Kuala Nerus pada Ahad lepas.

Menurutnya juga pakatan BN dan PH menjadikan kuasa politik sebagai matlamat perjuangan mereka.

“Bezanya PAS hendak dengan kuasa untuk dijadikan wasilah dan bukan matlamat. Apabila kita diberi mandat, kita hendak menegakkan agama Allah SWT dan melaksanakan apa yang diperintah-Nya,” ujarnya.

Hadir sama Timbalan Pesuruhjaya II PAS Terengganu, Dr Alias Razak dan Adun Teluk Pasu, Ustaz Ridzuan Hashim.{/mprestriction}