Ahli PAS jangan salahkan orang lain

idris2

PILIHAN RAYA sudah dekat. Bagaimana persediaan kita. PAS bertanding hendak menang. Adakah Allah SWT bagi menang tanpa usaha? Kita jangan hero melalui media sosial, tapi cawangan mati. PAS mendidik ahlinya supaya bekerja keras dan bina kekuatan sendiri tanpa menunggu kelemahan musuh.

Advertisement

PAS mesti memastikan jentera berjalan baik hingga ke akar umbi. Tidak cukup hanya ada kekuatan calon tanpa jentera.

Jika PAS tidak bekerja jangan menyesal kalau kita kalah. Biar kita berusaha. dengan gigih kemudian tawakkal kepada Allah SWT. Kalau pun kalah kita puas hati, kerana kita bekerja.

Kita akan menyesal jika kegagalan kerana kemalasan kita. Sebenarnya kita merancang untuk kegagalan.

Kita tidak mahu menjadi parti yang hendak melawan tetapi tidak ada kekuatan. Apabila gagal mula menyalahkan orang lain kerana tidak membantu. Kita tidak boleh berangan musuh kita akan membantu kita. Sebaliknya binalah kekuatan sendiri.

PAS jangan menyalahkan orang lain jika di dalam PRU nanti tidak ada siapa hendak gantung bendera, tampal poster, bertugas sebagai PACA pada hari mengundi, merayu undi daripada rumah ke rumah.

Kita tidak mahu dengar orang PAS mengamuk dan menyalah orang lain (terutama musuh PAS) yang tidak membantu PAS sehingga PAS tewas dengan BN. Kenapa kita perlu harap orang yang tidak suka kepada kita untuk membantu kita.

Biarlah kita salah diri kita. Jangan jadi seperti orang lain, asyik salah PAS sahaja apabila agenda mereka gagal. Kelemahan sendiri tidak mahu melihat. Jom sejahtera bersama Islam. Gagasan Sejahtera.

USTAZ IDRIS AHMAD
Naib Presiden PAS
5 Rabiul Awal 1439 / 24 November 2017 – HARAKAHDAILY 24/11/2017