Kelantan ucap terima kasih kepada Pulau Pinang

KERAJAAN Kelantan mengucapkan terima kasih kepada Pulau Pinang kerana mengumumkan peruntukan sebanyak RM100,000 bagi membantu rakyat negeri itu yang terjejas dengan bencana tahunan itu.

Advertisement

Kata-kata itu diluahkan oleh Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd Amar Abdullah yang mewakili kerajaan ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Sambutan Hari Integriti di Dewan Teratai Kota Darulnaim, Kota Bharu hari ini.

“Saya bagi pihak kerajaan negeri mengucapkan terima kasih kerana membantu kita,” katanya bagi mengulas mengenai peruntukan yang dibahagikan kepada RM50,000 kepada negeri dan RM50,000 kepada NGO di Kelantan.

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng terdahulu mengumumkan peruntukan itu yang dilakukan bagi membantu rakyat Kelantan terjejas kerana banjir yang kini mencecah 11,108 mangsa daripada 3,936 keluarga.

“Kita semua akan berdoa agar cuaca tidak akan menjadi lebih buruk dan sebagai negeri yang pernah dilanda bencana baru-baru ini, saya berharap rakyat Kelantan dapat bersabar.

“Sebagai tanda simpati, kita akan menghulurkan bantuan sebanyak RM100,000 kepada kerajaan negeri dan NGO berwajib di Kelantan,” katanya pada sidang media hari ini. – HARAKAHDAILY 29/11/2017