Tolak DAP, tolak pengganas global

POPE Francis mewakili gereja Katolik mengkritik pengisytiharan Trump terhadap Jurusalem (al-Quds). Tapi gerakan evangelis menyokong tindakan Trump. Nampak percanggahan antara kepercayaan evangelis dengan kepercayaan mainstream Kristian lain.
 
Pope adalah gelaran tertinggi bagi ketua agama gereja Roman Katolik. Kenyataan beliau boleh dianggap mewakili pendirian majoriti Kristian dunia. Katolik berpusat di Vatican City, Rome. Evangelis pula adalah gerakan politik Kristian yang radikal. Mereka mendominasi parti Republikan iaitu parti George Bush dan juga Donald Trump sekarang
 
Menurut laporan CNN, beberapa tokoh yang rapat dengan Trump segera mengeluarkan kenyataan sokongan kepada beliau. Antaranya Johnnie Moore, jurucakap berpengaruh kepada Trump di kalangan penganut evangelis. Juga Paula White, pastor utama evangelis Florida. 
 
Mereka berpendapat tindakan Trump adalah sebagai mengotakan janji mereka terhadap komuniti evangelis yang telah memberikan sokongan kepada beliau di dalam Pilihan Raya Presiden baru-baru ini. Laporan tersebut turut melampirkan sebuah kajian yang menunjukkan kepercayaan evangelis bahawa Jurusalem adalah milik Yahudi.
 
Evangelisme bukan sebarang Kristian. Ia adalah gerakan yang sangat bahaya untuk keamanan dunia. Evangelis berkongsi fikrah yang sama dengan Zionis. Jika Zionis bermatlamatkan penubuhan negara Israel Raya, Evangelis pula bermatlamatkan penubuhan negara untuk Jesus Christ. Zionis menjadikan Palestin sebagai tanah yang dijanjikan untuk mereka, manakala evangelis mencari di mana jua tanah yang berpotensi untuk didirikan kerajaan Jesus Christ.
 
Zionis dan juga evangelis sanggup melakukan apa sahaja yang mampu bagi memastikan agenda mereka dicapai. Bukan sahaja melalui jalan demokrasi, mereka turut menggunakan kaedah kekerasan sebagaimana yang boleh dilihat di Palestin hari ini. Sejarah menunjukkan evangelis pernah menggerakkan tentera salib menjajah al-Quds atas nama agama. Sejarah turut menunjukkan, mereka juga pernah menjarah negara-negara lain bukan sekadar agenda ekonomi, tetapi turut membawa agenda agama.
 
Malaysia tidak terkecuali dari menerima ancaman evangelis. Jika dahulu mereka masuk melalui penjajahan yang keras, kini mereka lebih licik untuk tidak membangkitkan kemarahan umat Islam. Atas nama demokrasi, mereka meresap masuk melalui berbagai pertubuhan termasuk parti politik. Jika di Amerika mereka menunggang parti Republikan, di Malaysia mereka menjadikan DAP sebagai kuda tunggangan.
 
Selain DAP, terdapat juga kalangan evangelis yang meresap ke dalam parti lain seperti PKR dan BN sendiri. Namun daripada apa yang didedahkan oleh bekas strategis DAP Razali Abdul Rahman, agenda evangelis menjadi misi utama politik DAP. Mereka bekerjasama dengan gereja Kristian yang memiliki hubungan dengan Israel melalui Singapura. Matlamat mereka adalah untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Kristian.
 
Gerakan evangelis di Malaysia sudah berada di tahap yang membimbangkan. Sehari ke sehari, mereka semakin berani menyerlahkan agenda mereka. Mereka bijak memanipulasi keadaan umat Islam yang lemah dan berpecah-belah. Paling melampau, mereka pernah cuba meraikan Jurusalem Jubilee di Melaka beberapa bulan lalu.
 
Umat Islam tidak boleh berdiam diri dengan perkembangan ini. Letakkan masa depan Islam dihadapan. Jangan percaya dengan segala janji manis politikus mereka yang hanya mempergunakan sokongan untuk merealisasikan agenda halus yang telah dirancang rapi di peringkat antarabangsa.
 
Menolak DAP bererti menolak evangelis. Menolak penjarahan al-Quds. Menolak pengganas global.
 
18 Rabiul Awal 1439
7 Disember 2017
 
ALANG IBN SHUKRIMUN – HARAKAHDAILY 7/12/2017
 
 
Advertisement