Khatan rakyat PAS kawasan Keningau meriah

PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) Kawasan Keningau telah berjaya melaksanakan program Khatan Rakyat yang diadakan di PASTI Al-Falah, Taman MDK, Keningau.

Advertisement

Program Khatan Rakyat mendapat sambutan yang meriah dan menggalakkan. Seramai 50 orang peserta berusia seawal 5 tahun menyertai program tersebut.

Para peserta mula mendaftar pada pukul 7 pagi diikuti taklimat oleh petugas jawatankuasa pelaksana program. Tazkirah pendek juga disampaikan kepada ibu bapa tentang kewajipan dan keperluan memenuhi tanggungjawab berkhatan di kalangan masyarakat. Program Khatan Rakyat disempurnakan perasmiannya oleh Abdul Hisham Othman, Yang Dipertua PAS Kawasan Keningau.

Jabatan Bomba dan Penyelamat Keningau turut memberi kerjasama dalam menyediakan sebuah jentera bomba untuk upacara menyiram para peserta khatan.

Seramai 4 orang doktor dan 4 orang pembantu perubatan terlibat menjayakan program Khatan Rakyat yang sudah memasuki tahun kelima ini. Program ini adalah percuma dan rata-rata pesertanya daripada golongan yang kurang berkemampuan. Setiap peserta dibekalkan buku cerita para nabi dan rasul serta diberikan makanan dan minuman sebaik selesai mendaftar.

“PAS Keningau berharap program seumpama ini dapat membantu masyarakat yang kurang berkemampuan seterusnya mengeratkan hubungan ukhuwah di antara PAS Keningau dengan masyarakat tempatan,” ujar Abdul Hisham. – HARAKAHDAILY 12/12/2017

KhatanK 2

KhatanK 3

KhatanK 4