Jangan pula DS Najib tidak setuju GST?

ISU IMAMS (Sistem Pemantauan Manasik Bersepadu) telah menjadi kemarahan rakyat, kerana ia membebankan tetamu Allah ke Makkah. Tambahan pula dikatakan salah seorang pegawai ekskutif atasannya adalah bukan Muslim.

Advertisement

Apa yang penting boleh dapat duit dengan mudah, tidak perlu susah payah. Setelah duit di kebas daripada koperat hingga yang melarat melalui GST. Maka kerajaan perkenalkan pula IMAMS.

Apabila mendapat bantahan, mungkin laporan daripada SB dan risikan ini bahaya kepada kerajaan maka sistem ini ditarik balik. ( samaada tarik terus atau sehingga selepas PRU14).

Peliknya semua pakat beri alasan. TS Nazri Aziz Menteri Pelancongan kata pegawainya  silap faham. Timbalannya pula Datuk Mas Ermieyati Samsudin beliau tidak tahu salah seorang eksekutif syarikat ini seorang bukan Islam.

DS Najib pula kata beliau tidak bersetuju. Aik, macamana pula  beliau selaku Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tidak setuju?. Wang GST yang dikenakan kepada IMAMS akan dimasukkan ke dalam akaun kerajaan, bukan dalam akaun umno Bukit Gantang.

Tak apalah, wahai DS Najib, cuma jangan pula nanti apabila rakyat marah sebab GST, maka dijawab pula saya pun tidak setuju GST. – HARAKAHDAILY 18/12/2017