Ikrar sokong Umno, penganjur tidak cerdik

UMNO Kelantan dah hilang kewarasan, terpaksa guna pula Pengetua dan Guru Besar di Kelantan ikrar sokong Umno di dalam PRU 14.  Siapa yang buat program ini, sah kurang cerdik dan makan dedak Umno sehingga tidak boleh bernyawa. Masyarakat akan ingat  terutama warga pendidik  walaupun dia dah pencen, hatta sehingga dia mati pun orang akan ingat kerja pembodek Umno. Apabila cucu dia besar esok pun orang akan ingat kelaku tok dia yang menjadi pembodek Umno peringkat internasional.

Advertisement

Hendak bodek Umno, sehingga sanggup pergunakan dan paksa guru besar dan pengetua untuk ikrar sokong Umno di Kelantan. Perlakukan kepada pengetua sekolah, macam wali mujbir. Dia ingat Pengetua atau Guru Besar sekolah bodoh dan boleh dicucuk hidung. Pepatah ada menyebut “kamu boleh paksa kuda pergi minum air, tetapi kamu tidak boleh paksa kuda minum air”.

Saya masih ingat ketika pilihan raya kecil di Kelantan, guru-guru yang berada di dalam daerah mengundi dipaksa setiap malam melaporkan diri ke bilik gerakan Umno. Guru yang ada jati diri tidak akan tunduk dengan arahan tidak cerdik ini.  Malahan menimbulkan kemarahan kepada Umno.

Punah habis  negara dan pendidikan kalau dipegang oleh otak semacam ini. Manusia seperti ini cukup lemah di dalam pengurusan dan disiplin kerja. Naik pangkat bukan kerana merit, tetapi kerana bodek. Saya harapkan perbanyakkan lagi program seperti ini supaya warga pendidik  lagi meluat dan benci kepada Umno dan pemimpin Umno. Spesies semacam ini tidak banyak dah di kalangan penjawat awam. – HARAKAHDAILY 10/1/2018