Umno dengan guru pun nak gaduh

KALAULAH semua guru yang terlibat dengan PAS disuruh berhenti dari perhidmatan, saya bimbang Kementerian Pendidikan akan kehilangan sebahagian besar guru cemerlang yang gigih mendidik para pelajar. Yang tinggal hanyalah mereka yang mencukupkan bilangan guru di sekolah. 
 
Saya sangat dekat dengan institusi sekolah. Sampai sekarang saya masih lagi dijemput berceramah di sekolah. Kita kenal ramai guru-guru yang berdidikasi. Maaf untuk diberitahu, majoriti guru-guru yang berdedikasi bukan penyokong Umno. 
 
Guru-guru anak Kelantan yang sedang berkhidmat di luar Kelantan berjumlah lebih 37,000 orang. Saya jumpa mereka di Lembah Kelang, di Utara, di Tengah malah ramai di Sabah dan Sarawak sampai ke pendalaman. Malang sekali lagi kerana mereka juga bukan penyokong Umno. 
 
Saya kenal ramai kawan-kawan penerima anugerah guru cemerlang. Sekali lagi malang kerana mereka bukan penyokong parti keris.
 
Saya juga kenal seorang dua guru-guru yang jadi Pengerusi JKKK dan Setiausaha JKKK di Jabi. Boleh pula mereka pegang jawatan dalam Umno dan JKKK. 
 
Silakan saja kalau nak singkirkan semua guru-guru yang menyokong PAS. Silakan…
 
DR AZMAN IBRAHIM
Ahli Jawatankuasa Kerja
PAS Pusat – HARAKAHDAILY 20/1/2018
Advertisement