Ucaptama Himpunan Munajat Aqsaku

Naib Ketua Kesatuan Ulama Sedunia, Dato’ Seri Syeikh Abdul Hadi Awang menyebut:
 
Adapun hujah wakil Israel di Perhimpunan Agung Bangsa-bangsa Bersatu yang saya ikuti perbahasan Perhimpunan Agung Bangsa-bangsa Bersatu. Hujahnya Jerusalem Palestin dirasmikan oleh Nabi Daud dan Sulaiman A.S. (Sedangkan) Daud dan Sulaiman A.S adalah menganut Islam, mereka menegakkan kitab Taurah. Bahkan kaum Yahudi yang dipimpin oleh Nabi Musa A.S tidak diizinkan masuk ke bumi Palestin melainkan di atas nama jihad untuk menegakkan Islam. Apabila Nabi Musa A.S mengajak mereka masuk ke Palestin dengan jihad, mereka menolak. Allah menyesatkan mereka selama 40 tahun. Sehingga Yusya’ bin Nun masuk ke Palestin di atas nama Islam, bukan di atas nama agama Yahudi dan Bani Israil.
 
Hari ini kita mendengar tentang Safqatul Qarn tawaran berbilion dolar untuk menyerahkan Baitul Maqdis, dia nak beri bilion dolar kepada pemimpin-pemimpin Palestin. Tawaran ini pernah berlaku di zaman dahulu, sejahil-jahil orang Islam tidak menerima tawaran ini. Dalam sehari dua ini kita mendengar ada pemimpin-pemimpin Arab yang kaya-raya, duit banyak tapi miskin jiwanya, memujuk pemimpin-pemimpin Palestin dengan Safqatul Qarn untuk menyerah Baitul Maqdis kepada Yahudi.
 
 
Ikuti teks transkrip penuh dari ucapan penuh beliau pada Himpunan Munajat Aqsaku, semalam di Dataran Putrajaya, Presint 3 yang disiarkan di ruangan E-Harakah dengan melanggan eHarakah (Eksklusif Harakah) – HARAKAHDAILY 28/1/2018
Advertisement