HIMMAH 12K medan semarak kemenangan

لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ ۚ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً ۚ وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ ۚ وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا
”Tidaklah sama antara mukmin yang duduk (yang tidak ikut berperang) yang tidak mempunyai ´uzur dengan orang-orang yang berjihad di jalan Allah dengan harta mereka dan jiwanya. Allah melebihkan orang-orang yang berjihad dengan harta dan jiwanya atas orang-orang yang duduk satu derajat. Kepada masing-masing mereka Allah menjanjikan pahala yang baik (surga) dan Allah melebihkan orang-orang yang berjihad atas orang yang duduk dengan pahala yang besar,”
(QS. An Nisa’ : 95)
 
Himpunan Perak Istiqamah (HIMMAH 12K) merupakan medan kesatuan kita. Kita perlu bersedia 24jam 7hari seminggu membantu kemenangan Islam. Kejayaan PAS memenangi PRU 14 dapat membina Malaysia Sejahtera khususnya di Perak. 
 
Justeru itu, saya menyeru kepada semua  untuk hadir dalam HIMMAH 12K. InshaAllah bersama kita menghayati pidato Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang yang padat dengan perbahasan ilmiah penuh fakta yang benar juga merasakan ukhuwah dan tarbiyyah melalui berkonvoi, solat berjemaah serta munajat.
 
Belbagai program menarik yang lain menanti anda dalam himpunan harini.
 
HIMMAH 12K medan semarak kemenangan di Perak. Semoga usaha dan kerja buat kita dalam membantu kemenangan Islam diredhai Allah. 
 
“PAS Memimpin Perubahan”
 
HAFEZ SABRI
Pengarah HIMMAH 12K – HARAKAHDAILY 3/1/2018
Advertisement