PAS panjangkan aduan pelanggan ayam tidak disembelih

PASIR GUDANG: Pusat Aduan Rakyat (PAR) Negeri Johor telah mengajukan aduan dan tuntutan jaminan berhubung sembelihan mematuhi syarak daripada sebuah pasaraya besar di Seri Alam, di sini kelmarin.
 
Pengerusi PAR Johor, Ab Aziz Abdullah sendiri datang ke kaunter pengguna mengemukakan hal tersebut setelah menerima aduan pelanggan berikutan ayam dibeli tidak disembelih.
 
Beliau yang disertai Pengerusi Lajnah Pengguna PAS Kawasan Pasir Gudang, Zubaidi Abdul Rahman terdahulu mendapati kes sama berulang dan dikesan sebelumnya di pasaraya sama di Shah Alam.
 
“Kehadiran kami diterima baik oleh pihak pengurusan pasaraya tersebut dan mereka berjanji kes seperti ini tidak berulang lagi. Mereka juga membawa kami ke tempat jualan ayam.
 
“Kami apati terdapat dua jenis lambang digunakan walaupun dari pembekal sama. Pihak pasaraya juga menunjukkan sijil halal mereka perolehi dari JAKIM.
 
“Mereka berjanji akan membuat siasatan dan ‘spot-check’ bersama JAKIM untuk memeriksa stok dihantar pihak pembekal,” maklum Aziz. -HARAKAHDAILY 15/2/2018
Advertisement