Paduan pengalaman Assabiqun dan tenaga generasi baharu

ALOR  SETAR: PAS Kawasan Alor Setar telah merasmikan pelancaran Sidang Assabiqun PAS Alor Setar yang dilangsungkan dengan jayanya pada majlis di Dewan Masjid Tuan Haji Hussien, Seberang Pumpong, di sini semalam.
 
Majlis pelancaran dihadiri kira-kira 200 tetamu ini telah disempurnakan perasmiannya oleh Timbalan Pengerusi Sidang Assabiqun Negeri Kedah, Ustaz Nasir Othman.
 
Dalam ucapannya, beliau yang mesra dengan panggilan “Che Pi” menegaskan kepentingan penubuhan Sidang Assabiqun sebagai organisasi di semua peringkat dalam menggerak dan mendukung agenda PAS.
 
Terutama katanya, untuk menggabungkan generasi baharu dan muda PAS dengan memiliki semangat dan tenaga untuk bersama golongan Assabiqun yang mempunyai pengalaman.
 
“Sidang Assabiqun yang mempunyai pengalaman luas adalah lebih mustajab, panduan, nasihat dan tunjuk ajar amatlah diperlukan oleh generasi masa kini,” ujarnya penuh semangat.
 
Yang DiPertua PAS Alor Setar, Ustaz Ahmad Yahaya pula melahirkan harapan agar kesepaduan Assabiqun dan generasi kini dapat mengembalikan tenaga, semangat dan pengalaman bagi menjayakan segala cita-cita PAS.
 
Hadir sama pada majlis tersebut adalah Pengerusi Sidang Assabiqun Alor Setar, Ismail Sulaiman. – HARAKAHDAILY 17/2/2018
Advertisement