Keningau lancar dana PAS bertanding di Putatan

KENINGAU: PAS Kawasan Keningau telah melancarkan Tabung Jihad Dana PRU14 dalam satu majlis khas di Pejabat PAS Keningau, One Plaza, di sini kelmarin.
 
Tabungan tersebut diadakan sebagai persediaan PAS Keningau selaku kawasan bantu mendanai keperluan PAS Kawasan Putatan yang akan bertanding pada PRU dengan sasaran sekurang-kurangnya RM9,000 sebulan.
 
Perasmian telah disempurnakan oleh Yang DiPertua PAS Keningau, Abdul Hisham Othman yang dimulai dengan majlis Munajat PRU14 anjuran Jabatan Pilihan Raya PAS Keningau.
 
Abdul Hisham dalam ucapannya menegaskan peranan PAS yang tidak kecil sebaliknya bertanggungjawab untuk menegakkan agama Allah dengan para petugas menjalankan ussha menyampaikan risalah kebenaran.
 
Menerusi pelancaran tersebut, Jabatan Pilihan Raya PAS Keningau menyediakan tabung khas untuk ahli-ahli PAS Kawasan itu membuat sumbangan harian sebanyak RM1 ke arah mendukung usaha tersebut.
 
Sebagai simbolik pelancaran, Abdul Hisham telah menyerahkan tabung tersebut kepada Bendahari PAS Negeri Sabah, Abu Ahmad sebagai komitmen PAS Keningau menjayakan hasrat PAS bertanding di Parlimen Putatan dan Dun Tanjung Aru.
 
Pendukung PAS yang berhasrat untuk turut sams menyumbang boleh berbuat demikian menerusi akaun Maybank Islamic PAS Kawasan Keningau 5600 9000 1060. -HARAKAHDAILY 24/2/2018
Advertisement