HKC beri mesej pertahan kemenangan

KEMAMAN: Himpunan Kekalkan Chukai (HKC) telah dilangsungkan dengan kehadiran ramai ahli dan penyokong PAS menyertainya Dataran Tok Guru, Geliga Besar, di sini sejak kelmarin.
 
Program selama tiga hari itu bermula dengan acara anak muda antaranya tukar minyak enjin motosikal percuma dan sebelah malamnya jamuan makan serta berhibur bersama Busker dan cabutan bertuah. 
 
Semalam diadakan pertandingan memancing, sepak penalti, sukan anak-anak yatim, rawatan kesihatan percuma, sukan Ameerah dan Muslimat serta pertunjukan ular.
 
Pada sesi malam pula akan berlangsung ceramah perdana yang akan disampaikan oleh Yang Dipertua PAS Kawasan Dungun, Ustaz Wan Hassan Wan Ramli dan Ketua Dewan Ulamak PAS Negeri Pahang, Ustaz Mokhtar Senik.
 
Penolong Setiausaha II Dewan Pemuda PAS Kawasan Kemaman, Wan Zawawi Wan Hassan selaku pengarah program tersebut berkata, himpunan diadakan bagi mengumpul kekuatan serta memimpin kebangkitan dengan istiqamah, dalam mendepani PRU14.
 
“Alhamdulilah, sambutan sangat baik, kehadiran lebih 5,000 orang sepanjang program kelmarin,” ujarnya.
 
Menurut beliau, acara kemuncak akan berlangsung hari ini adalah pelancaran Markas Pemuda PAS Dun Chukai di perkarangan kediaman Hanafiah Mat dan akan dirasmikan oleh Ketua Penerangan PAS Terengganu, Ustaz Mohd Nor Hamzah. – HARAKAHDAILY 25/2/2018
Advertisement