Futsal dan bola jaring PAS Sepanggar meriah

SEPANGGAR: Sukan Piala Yang DiPertua (YDP) PAS Jemaah Ibu Bapa dan Guru (JIBG) PASTI Kawasan Sepanggar mendapat sambutan memberangsangkan pada kejohanan dilangsungkan di Borneo Sports Arena (BSA), Kolombong, di sini kelmarin.

Advertisement

Kejohanan disertai oleh 33 pasukan futsal dan bola jaring ini diadakan bertujuan untuk mengeratkan silaturrahim sesama masyarakat sekitar Sepanggar.

PAS Sepanggar mengambil peluang ini untuk mendidik masyarakat mengenai amalan gaya hidup sihat yang semakin pudar dalam kalangan masyarakat hari ini.

Pesuruhjaya PAS Sabah, Aminuddin Aling dalam ucapan perasmiannya menyatakan sukan adalah ibadah jika mengikuti syariat Islam yang telah ditetapkan.

Beliau juga berharap agar kejohanan yang banyak memberikan manfaat ini dapat dilaksanakan lagi pada masa akan datang.

Kejohanan sukan ini diakhiri dengan sesi penyampaian hadiah yang disempurnakan oleh Ketua Pemuda PAS Negeri Sabah, Ustaz Zulzaim Hilmee Abidin.

Johan bagi kategori futsal Piala YDP PAS Sepanggar dirangkul Yep FT, manakala Naib Johan pula dimenangi Karambunai FT dan tempat ketiga jatuh kepada Street 5 FT.

Bagi futsal Piala JIBG PASTI Sepanggar pula, johan dimenangi oleh PASTI Al-Fateh, Taman Salut Perdana; Naib Johan PASTI Al-Amal, Likas dan tempat ketiga jatuh kepada PASTI Al-Amin, Kingfisher.

Bagi kategori bola jaring Piala JIBG PASTI Sepanggar, Johan disandang oleh PASTI As-Solihin, Taman Puterajaya; Naib Johan diraih oleh PASTI Al-Khalifah Kids, Putera Perdana dan tempat ketiga jatuh kepada PASTI An-Najah, Taman Kuala Menggatal.

Turut hadir adalah YDP PAS Sepanggar, Dr Aliakbar Gulasan; Pengerusi DACS Negeri Sabah, Yusrizal Anuar dan Pengerusi PASTI Sepanggar, Azman Talib. -HARAKAHDAILY 27/2/2018