Tangani isu Zon Aliran Bebas Wang Kelian

WANG Kelian merupakan salah satu daya tarikan yang terkenal di Negeri Perlis. Ianya menjadi mercu tanda pelancongan Negeri Perlis suatu ketika dahulu

Advertisement

Tetapi, hari ini Wang Kelian menjadi sunyi kerana polisi yang dibuat oleh Kerajaan Persekutuan bahawa tiada lagi Zon Aliran Bebas di antara sempadan Malaysia dan Thailand. Ini menjadikan Pasar Wang Kelian sudah hilang daya tarikan.

PAS Perlis menjunjung titah DYMM Tuanku Raja Perlis supaya Zon Aliran Bebas di Wang Kelian dibuka semula sekali gus akan membantu menjana ekonomi rakyat sekitar Wang Kelian.

PAS Perlis berharap agar Kerajaan Persekutuan mengambil serius isu ini kerana ia soal kesejahteraan dan kemakmuran rakyat.

Merujuk kepada titah DYMM baginda tuanku yang telah menyampaikan hasrat baginda kepada YAB Perdana Menteri semasa beliau mengadakan lawatan kerja ke Negeri Perlis, baru-baru ini. DYMM Tuanku Syed Sirajuddin bertitah ketika merasmikan majlis perasmian pecah tanah jeti bersepadu Sanglang di Bekas Pos AKSEM, Jalan Pantai, Sanglang, Perlis baru-baru ini.

Yang bertanggungjawab,

YB MOHD SHUKRI RAMLI
Pesuruhjaya PAS Negeri Perlis 
23 Mac 2018 M / 5 Rejab 1439 H – HARAKAHDAILY 23/3/2018