7 sebab tak ragu undi PAS pada 9 Mei ini

1. PAS ialah parti paling awal kemukakan manifesto yang sangat menarik untuk rakyat, termasuk Dokumen Hijau dan Wawasan Induk Negara Sejahtera (WINS).

Advertisement

2. PAS janji hapus GST, hantu duit yang menjadi igauan rakyat tanpa mengira parti, kaum dan agama, serta memberi alternatif mendapat kan sumber kewangan negara.

3. PAS kemukakan calon ada pelbagai kelebihan, sama ada akademik, ketokohan dan pengalaman.

4. PAS ada rekod bersih urus tadbir negeri yang dikuasainya iaitu Kelantan, tanpa rasuah dan siasatan rasuah oleh SPRM yang menunjukkan PAS mampu memerintah negeri dan negara. Tidak seperti BN dan PH yang disiasat oleh SPRM dan rekod pemimpinnya yang tidak boleh disembunyikan oleh sejarah.

5. Dasar dan matlamat PAS jelas, berprinsip tentang agama yang sepatutnya orang yang mengucap syahadah tiada pilihan melainkan PAS. Dasar BN dan PH tidak lari dari sekular, nasionalis, pragmatis, liberal.

6. Kalau anda bukan Islam, jangan takut undi PAS. Kelantan di bawah pemerintahan PAS tidak pernah mendiskriminasi Tionghua, Siam, Orang Asal dan yang beragama lain dari Islam. Begitu juga jika PAS perintah Malaysia. PAS For All.

7. Pemimpin PAS seperti Tok Guru Haji Hadi, Tuan Guru Hashim Jasin, Dato’ Ahmad Yaakob, Dato’ Tuan Ibrahim dan lain-lain hidup sederhana yang menjadi contoh kepada yang lain. Tidak seperti pemimpin BN dan PH yang boleh dibaca tentang kekayaan melampau masing-masing. Dari mana kekayaan melampau itu diperolehi?