Adik Adam damailah dikau di sana…

PAS Dun Sungai Tua memerhati secara serius tragedi malang membabitkan adik Adam Rayqal yang ditemui mati di rumah pengasuhnya di Jalan Nakhoda Kiri, Kampung Nakhoda, Batu Caves.

Advertisement

Ia merupakan suatu perkara yang amat tidak berperikemanusiaan dan sepatutnya berlaku dalam pada kita dihidangkan isu-isu penderaan anak dan pembuangan bayi mutakhir ini.

PAS Dun Sungai Tua ingin merakamkan ucapan takziah kepada Mohd Sufi Naeif Mohd Fauzi dan isterinya Farah Madiha Othman atas tragedi yang menimpa keluarga ini. Kami mendoakan keluarga ini diberikan kesabaran dalam menempuh ujian berat ini.

Apatah lagi ia adalah saat paling sukar kepada mereka dalam menempuhi hidup selepas kehilangan anak tersayang dalam tragedi menyayat hati.

PAS Dun Sungai Tua ingin mencadangkan kepada Kerajaan khasnya menyediakan pusat penjagaan yang berautoriti tidak hanya kepada pekerja awam, juga kepada pekerja swasta yang ingin menghantar anak-anak ke pusat penjagaan.

Kakitangan yang diambil boleh dilatih dalam kerja-kerja mengasuh bayi juga mereka yang dalam kalangan graduan kursus jururawat juga boleh diserapkan ke pusat penjagaan ini.

Kami sekali lagi mengucapkan salam takziah kepada keluarga adik Adam. Damailah anak syurga ini di sana dan bertabahlah ibu dan ayah mereka.

USTAZ MOHAMMAD IBRAHIM @ Ustaz Mad China (UMC)
Mantan Calon N16,
Sungai Tua, Gombak.
04 JULAI 2018 – HARAKAHDAILY 5/7/2018