Jenazah mertua Adun Jeneri selamat disemadi

BESUT: Jenazah bapa mertua Ketua Pembangkang Dun Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Raja, Besut petang semalam.
 
Allahyarham Jusoh Hassan, 78, telah kembali menemui pencipta-Nya jam 9.18 malam Isnin kelmarin di Hospital Sultanah Nur Zahirah Kuala Terengganu.
 
Allahyarham semasa hayatnya terkenal sebagai kontraktor yang cukup berjaya sekitar tahun 80-an di daerah ini dan sikap pemurah beliau menyebabkan cukup disenangi oleh masyarakat.
 
“Sepanjang mengenali arwah, beliau tidak pernah bercakap buruk kepada sesiapa, pernah beberapa kali dianugerahkan Tokoh Mithali Peringkat Daerah Besut atas kejayaan arwah mendidik anak-anaknya.
 
“Allahyarham meninggalkan 11 anak dan seorang balu, Zaharah @ Maimum Yaakub, juga berusia 78 tahun.
 
“Hampir 11 hari di rawat di CCU ( Coronary Care Unit ) Hospital Nur Zahirah, Kuala Terengganu akibat masalah lemah jantung, darah tinggi dan akhirnya melarat ke masalah kegagalan buah pinggang yang dikenal pasti oleh pihak hospital sebagai penyebab kematian,” Sanusi.
 
Sementara itu, antara kenamaan yang turut hadir semasa majlis pengkebumian adalah Senator Dewan Negara, Dato’ Husain Awang dan wakil Adun Kota Putera dan Kemasik. -HARAKAHDAILY 25/7/2018
Advertisement