Aksi cilik Alam Ria PASTI Sabah

SANDAKAN: Alam Ria PASTI Negeri Sabah telah berjaya menampilkan ramai peserta cilik berbakat daripada seluruh zon negeri itu pada majlis yang berlangsung di Likas Square, di sini kelmarin.
 
Menariknya, program melibatkan murid-murid seawal usia 4 hingga 6 tahun itu telah mempertandingkan lapan acara iaitu hafazan, nasyid, kalam jama’ie, pidato, khutbah, bercerita, azan dan deklamasi sajak.
 
Zon Kota Kinabalu menjadi tuan rumah pertandingan kali ini dan melibatkan penyertaan Zon Lahad Datu, Zon Pantai Barat Selatan, Zon Tawau, Zon Pantai Barat Utara dan Zon Sandakan.
 
Tawau telah dinobatkan selaku Juara Keseluruhan apabila mengumpul kemenangan terbanyak dalam pertandingan ini, manakala Naib Juara dan Tempat Ketiga masing-masing disandang oleh Sandakan dan Kota Kinabalu.
 
Hadir sama dalam program penuh meriah ini dan merasmikan majlis ialah Ketua Pemuda PAS Sabah, Ustaz Zulzaim Hilmee Abidin, disamping Ketua Ulamak PAS Sabah, Ustaz Mustakim Aling dan Ahli Jawatan Kuasa PASTI Malaysia, Azman Talib. -HARAKAHDAILY 30/7/2018
 
 
 
 
Advertisement