LGBT tak perlu sekadar rawatan, peluang kerja

MAKA berkata Datin Paduka Marina Cekdet, menghalalkan lesbian, gay, biseksual, transgender (LGBT) bukan demi mendapatkan hak nikah sejenis, tapi bagi mendapat hak rawatan yang saksama dan peluang pekerjaan yang seadilnya.

Advertisement

Adakah Marina faham itu saja yang dituntut oleh ciri jahiliah dunia barat yang sekarang ini mulai mendapat pengiktirafan di sesetengah negara?

Jahiliah kaum Nabi Lut yang hendak dikembangkan di Malaysia itu adalah ditiru dari jahiliah yang berkembang pesat di banyak wilayah jahiliah lain di dunia gara-gara latar belakang pengaruh kebudayaan Yahudi-Kristian yang kuat di barat.

Yahudi bukan sekadar hendak meruntuhkan akidah Islam, bahkan meruntuhkan agama Injil yang dibawa Nabi Isa al-Masih. Akidah Taurut yang dibawa Nabi Musa bagi kaum Bani Israil itu sendiri mereka selewengkan supaya dunia ini dicatur Yahudi saja.

Inilah mereka eksport ke Malaysia dan inilah yang agen mereka cuba import ke sini. Yang di sarangnya di Eropah dan Amerika mereka tidak terhalang untuk mendapat hak rawatan dan peluang pekerjaan kerana kebajikan sosial itu dijamin oleh kerajaan. Tidak perlu mereka adakah LGBT untuk dapat hak itu, tetapi yang majukan ialah hak nikah sejenis dan kelamin luar tabii itu.       

Jika sekadar itu yang Marina faham, dia telah dikeliru oleh penyebar jahiliah itu. Jika yang songsang itu diluluskan, nescaya Malaysia akan jadi syurga tabii kebinatangan itu.

Jika sekadar demi mendapatkan keadilan pekerjaan dan rawatan, apakah kerajaan 23 tahun PM Dr. Mahathir dulu dan kemudian diwariskannya kepada penggantinya tidak memberi keadilan kepada rakyatnya, sebaliknya menindas mereka?

Jika Mahathir zalim terhadap mereka, Marina yang tiada hijab antaranya dengan bapanya, tidak dapatkah membetulkan sikap bapanya terhadap golongan lembut dan jantan yang rakus agar dilayan seperti rakyat yang lain untuk mendapat rawatan dan pekerjaan.

Marina tentu boleh bantu mereka dapatkan peluang pekerjaan dan rawatan sekadar yang munasabah, tetapi bukan kerana LGBTnya. Justeru, pengangguran mula jadi masalah kerajaan, tetapi kenal orang atas ada yang boleh dibantu.

Mungkin layanan rawatan dan peluang dapat pekerjaan itu tidak sebaik negara kebajikan di barat, tetapi tidak wajar mereka diistimewakan dari rakyat lain dengan hak istimewa seperti hak istimewa orang Melayu dan penghuni istana. Orang Melayu ada hak istimewa pun tidak boleh dapat semua yang mereka mahu, maka tidak wajar mereka disetarafkan dengan anak-anak raja.

Bagi yang lembut, tidak sesuai dijadikan kerja berat di ladang sawit dan bengkel kerja yang memerlukan tenaga kuat yang dapat dipenuhi oleh laki-laki Bangla dan Indonesia. Tetapi banyak jurujual di pasar-pasar raya dan pembantu restoran yang diperlukan.

Jika graduan universiti sendiri terpaksa jadi penjual nasi lemak, tidaklah wajar LGBT diistimewakan justeru LGBTnya.

Mungkin Marina tidak arif agenda LGBT dunia jahiliah, atau dia dikelirukan oleh golongan itu, tetapi mereka tidak perlu ada golongan sendiri demi rawatan dan peluang pekerjaan.

Jika tuntuan itu ditolak, bukan kerana Islam hendak menghukum mereka, tetapi Islam ada hukuman dan hak menghukum.

Jika LGBT dikira satu penyakit sosial, mereka wajar dikumpulkan seperti kesalahan salah guna dadah dan orang runtuh akhlak sehingga pulih akhlaknya. Rawatan yang sesuai bagi penyakit jahiliah ialah Islam.

Jika pendekatan Islam belum berkesan, kerajaan baharu Mahathir sedang memulihkan institusi Islam, maka LGBT perlu dimasukkan dalam pemulihan itu. – HARAKAHDAILY 10/8/2018