Dr Halimah sedia berdebat dengan calon PH

PETALING JAYA: Calon PAS pada PRK Dun Seri Setia, Dr Halimah Ali sentiasa bersedia untuk berdebat dengan calon Pakatan Harapan, Halimey Abu Bakar.

Advertisement

Menurutnya, beliau sanggup menerima jemputan daripada mana-mana pihak penganjur untuk acara debat, sekiranya ia membawa kebaikan kepada pengundi Seri Setia.

“Ini kali kedua saya mendapat jemputan debat yang pertama daripada Astro Awani dan malam ini adalah jemputan kedua.

“Saya dimaklumkan untuk debat malam ini, kedua-dua belah pihak mendapat jemputan. Saya mendapat jemputan hitam putih (surat jemputan) daripada pihak penganjur.

“Saya dapat surat jemputan itu selepas daripada Halimey (Pakatan Harapan) seperti mana pihak penganjur katakan kepada saya,” katanya kepada Harakahdaily semasa menghadiri program debat di sini.

Menurutnya, untuk menjadi wakil rakyat perlu berani bersuara dan berdebat kerana pada sidang Dewan Undangan Negeri, wakil rakyat perlu membawa suara rakyat.

“Dalam sidang Dewan Undangan Negeri, wakil rakyat perlu kuat untuk membawa suara rakyat supaya kerajaan negeri dapat mengambil peranan dan bertindak,” ujarnya.

Beliau yang hadir ke majlis debat tersebut tanpa kehadiran Halimey.

Debat antara Dr Halimah dan Halimey itu dianjurkan oleh sebuah badan NGO, Gabungan Muafakat Penduduk Seri Setia. – HARAKAHDAILY 6/9/2018