Serius bangunkan pelapis masa depan

KUALA TERENGGANU: Kesinambungan gerak kerja perkaderan mesti diperkasakan agar mampu mengekang masalah keciciran dalam melahirkan pelapis kepemimpinan.
 
Perwakilan Pemuda PAS Negeri Sembilan, Ustaz Najmudin Rabbani Mustafa menyeru perhatian serius kepada PASTI, SRITI, SMITI dan universiti PAS.
 
“Berapa ramai sahabat-sahabat kita yang bersama, bertamrin dengan kita sudah keluar? Menyertai Pakatan Harapan. Matlamat sudah lari daripada perjuangan yang asal kita. 
 
“Nasib baik tak ‘join” MIC ataupun MCA,” ujarnya membahas Ucaptama Ketua Pemuda pada Muktamar Pemuda PAS Kali Ke-59 di Duyong Marina & Resort, di sini hari ini.
 
Beliau menyeru agar membina kompleks latihan yang akan memfokus kepada usaha tersebut dan menjadi contoh gerakan Islam terbaik, serta melibatkan tenaga profesional pendidikan.
 
Model berkaitan juga serunya, boleh dilihat dari institusi pendidikan Islam contohnya di Bogor, Indonesia yang membina anak-anak sebagai pemimpin masa hadapan. 
 
Juga utaranya, mengambil contoh teknik-teknik dan kaedah pengajaran terbaik yang ada dari institusi seumpama di seluruh dunia yang segar. 
 
Usaha sebegitu jelasnya, agar tidak terus menjadi seperti katak bawah tempurung yang masih lagi menggunakan kaedah dan pendekatan sama. -HARAKAHDAILY 14/9/2018
Advertisement