Muslimat berselawat, berhibur ikut syariat

KUALA TERENGGANU: Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM) telah melancarkan kumpulan nasyid ‘Ilham Akifi’ di bawah Lajnah Kebudayaan dan Kesenian DMPM dalam Program Muslimat Berselawat.

Advertisement

Program Muslimat Berselawat yang julung kali diadakan bersempena Muktamar Tahunan DMPM kali ke-58 ini bertujuan untuk mengajak wanita tempatan mahupun pengunjung yang hadir untuk berhibur mengikut ajaran Islam.

Di samping hiburan yang mendekatkan diri kepada Allah SWT dan tidak melalaikan.

Sehubungan dengan itu, Lajnah Kebudayaan dan Kesenian bertanggungjawab menyelia penubuhan kumpulan nasyid ‘Ilham Akifi’, yang disertai oleh 5 orang penyanyi utama serta pemain-pemain alat-alat muzik bagi nengiringi persembahan kumpulan tersebut.

Pelancaran Ilham Akifi telah disempurnakan oleh Timbalan Ketua DMPM, Dr. Rosni Adam dengan memukul ‘gong’ sebanyak tiga kali.

Beberapan buah lagu nasyid berunsur ketuhanan dan qasidah telah dipersembahkan oleh kumpulan nasyid Ilham Akifi yang mendapat sambutan daripada hadirin.

Turut memeriahkan majlis, Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia, Ustazah Nuridah Mohd Salleh turut mempersembahkan ‘Cinta Agung’ dengan nada suara yang benar-benar menusuk kalbu.

Persembahan selingan oleh dua beradik The Helmi’s, Heliza dan Hazwani turut menjadi perhatian apabila mereka membawa lagu ‘Jom Selawat’.

Mengakhiri persembahan, hadirin juga diperdengarkan dengan persembahan istimewa daripada Dato’ Dr Norhafizah Musa sehingga mampu mengalirkan airmata tatkala beliau mengalunkan irama nasyid yang sungguh merdu.

Muslimat Berselawat anjuran Dewan Muslimat PAS Malaysia ini wajar diteruskan dan dibuka secara meluas kepada umum sebagai satu usaha dakwah yang menjadi salah satu agenda utama parti. – HARAKAHDAILY 16/9/2018