PH bila tidur sebantal, tapi mimpi lain-lain

PERBALAHAN sesama pimpinan dalam PH sudah tidak dapat disembunyikan lagi. Ditambah pula pertelingkahan sesama pimpinan dalam setiap parti. Keadaan ini berlaku kerana masing-masing parti ada mimpi yang berbeza. DAP ada mimpi Malaysian Malaysia. Bersatu ada mimpi menguasai PH. PKR ada mimpi untuk naik takhta PM ke-8. Cuma PAN sahaja yang tidak jelas mimpi mereka selain dari yang mereka katakan iaitu mahu menjadi benteng kepada DAP. Tapi itu yg mereka kata. Hakikatnya kepentingan diri jua yg ingin di kejar. Dulu PAN tuduh Pas mahu jadi tongkat UMNO. Tapi ternyata PAN yg akhirnya jadi terompah kayu DAP. Untuk senang dap berulang alik ketandas untuk kencingkan rakyat.

Advertisement

Kini semuanya sudah bercelaru. Semua pimpinan PH asyik pertahankan parti dan kem masing-masing. Kepentingan rakyat sudah tidak diutamakan. Bukan saya sahaja yang kata begitu bahkan Nurul Izzah juga menyebut demikian. Nampaknya doa Ustaz Nik Zawawi dan ratusan ribu yang membanjiri KL pada 8 Disember lepas dimakbulkan Allah. Dalam ratusan ribu yang hadir itu (kalaupun tak sampai sejuta) pasti ada golongan peneroka yang menderita sejak rejim PH berkuasa. Ada para penoreh getah yang terseksa dengan harga getah yang merudum. Ada golongan nelayan yang sengsara dan dipaksa pula tanam nenas belakang rumah untuk menambah kos sara hidup. Ada pelajar-pelajar yang ditipu dengan janji mansuh hutang PTPTN yang tak kesampaian. Ada pengguna jalan raya yang diperdaya dengan pemansuhan tol. Wah, begitu ramai orang yang teraniaya dan dizalimi mengaminkan doa YB Ustaz Nik Zawawi. Sebab itu Nabi ingatkan.:

“Takutlah kamu akan doa orang yang dizalimi. Kerana sebelum doa mereka diangkat setinggi awan, doa itu sudah dimakbulkan Tuhan dengan firman-Nya pasti doa kamu Aku makbulkan walau dalam beberapa ketika.”

Tapi soalnya berimankan PH dengan amaran Nabi ini?

Bukti lemasnya PH menghadapi isu kencing ini sehingga semua kelemahan mereka itu dicampak kepada orang lain. Selepas puas beralasan semua kelemahan dan kepincangan itu disebabkan Kerajaan Umno terdahulu, lalu dipersalahkan malaikat. Akhir sekali kelemahan itu dilontarkan kepada Nabi. Selepas ini tak tahu siapa lagi yang akan mereka persalahkan. Melihat kepada kegelabahan mereka dan semakin merapu statement-statement mereka saya yakin hayat PH sudah sangat tenat kalaupun belum sakarat. Kini ketika menghadapi saat-saat akhir perjalanan roh mereka, semakin banyak pula datangnya perkara-perkara yang menakutkan mereka. PAS baik dengan Umno mereka jadi takut. Pimpinan Umno masuk Bersatu mereka juga takut. Umat Melayu Islam berkumpul di Pusat Kota Raya KL mereka takut. Azmin rapat dengan Tun mereka takut. Ustaz-ustaz berceramah di TV pun mereka takut. Dengar doa mereka takut. Semuanya menakutkan mereka. Akhirnya mereka hidup dalam ketakutan. Tunggulah, bila kemenangan kamu melalui cara yang tidak benar maka kamu juga akan jatuh melalui asbab yang kamu tidak jangkakan.

USTAZ MOKHTAR SENIK
Ahli Jawatankuasa Kerja
PAS Pusat – HARAKAHDAILY 25/12/2018