Seminar Sejarah PAS, ‘live’ seluruh dunia

SEMINAR sehari sejarah PAS pada 19 Januari ini di Dewan Fadzil Noor, KUIZM, Taman Melewar, Kuala Lumpur akan dapat diikuti secara lintas langsung di mana sahaja di seluruh dunia termasuk di bilik Perdana Menteri dan ibu pejabat DAP.

Advertisement

Sebuah NGO yang mengendalikan media melalui Facebook, Nothing To Hide Media, www.nthmedia.com.my telah menawarkan khidmat sukarelanya untuk membuat liputan seluruhnya secara terus sepanjang program.

Ia telah menghanar tiga orang kru ke dewan seminar bagi memastikan keperluan teknikal mengizinkan dan ia berjanji untuk lapan orang kru untuk membuat liputan itu. Ia juga sedia menyebarkan maklumat seminar itu dari semasa ke semasa sehingga seminar itu berlangsung.

Ia bukan hak ekskusif membuat liputan baginya. Ia akan memberikan khidmat bersama lain-lain media. Penganjur membuka peluang membua liputan kepadA semua media yang berminat tetapi mestilah mendapatkan kelulusan daripada penganjur.

Penganjur membenarkan bilangan tertentu sahaja bagi mengelakkan kesesakan dan moga-moga majlis berjalan tanpa gangguan. Kerana itu penganjur mengharapkan media yang beminat dapat membuat pendaftaran awal.

Seminar yang pertama sepertinya sejak PAS ditubuhkan pada tahun 1951, sejak 68 tahun lalu rata-rata disertai orang-orang parti melalui berbagai lapisan. Ia juga dibuka kepada fakulti sejarah universiti-universiti, pelajar-pelajar sejarah dan peminat sejarah.

Jika semua warga PAS yang diwajibkan hadir jumlahnya melepasi seribu orang. Ia menyebabkan seminarin dan seminarat bukan PAS terhad. Dianggarkan peserta parti yang hadir sekitar 80 peratus.

Persiapan dibuat supaya peminat sejarah khususnya plajar dan anak muda dapat mengikutinya. Justeru itu, yang berminat boleh membuat pendaftaran awal dengan menghubungi Puan Noriah Yunus WhatsApp 019-676 6454. Yuran penuh RM30 dan bagi pelajar RM20. Tarikh tutup pada15 Januari tetapi penganjur boleh menggunakan budi bicara kepada pendaftaran lewat jika tidak mengganggu pengurusan. – HARAKAHDAILY 11/1/2019