Guru Pasti maut kemalangan

SIK: Guru Pasti Az-Zawiyah Jeneri, Siti Majidah Ayub meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya pagi tadi ketika dalam perjalanan ke tempat mengajar.

Advertisement

Siti Majidah AyubKemalangan itu berlaku jam 6.50 pagi di jalan Sik-Gurun berhadapan Pusat Penimbang Sawit Risda Kampung Sungai Pau. Arwah yang menunggang motosikal bertembung dengan motosikal lain ditunggang seorang lelaki.

Siti Majidah yang tinggal di Kampung Tanjung Besar, Carok Padang Sik meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di kepala.

Manakala lelaki terbabit dihantar Hospital Sik untuk rawatan lanjut.

Menurut saksi, ketika sampai di lokasi kejadian, mangsa bertembung dengan motosikal lain sehingga menyebabkan dia terjatuh dan dipercayai dilanggar kenderaan lain.

Pengarah Jabatan Pasti Kedah Ustaz Nurul Amin Abdul Hamid berkata, Pemuda PAS Negeri merakamkan ucapan takziah kepada keluarga Allahyarham.

“Arwah seorang guru yang istiqomah dan memberi khidmat terbaik untuk Pasti. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan keluarganya bersabar dengan ujian tersebut,” ujar beliau,

Katanya juga pemergian arwah merupakan kehilangan yang amat dirasai seluruh warga Pasti di Kedah. – HARAKAHDAILY 22/1/2019