Terima kasih buat laporan – Nik Abduh

nik abduh1

KOTA BHARU: “Terima kasih kepada yang melapor. Saya dapat ziarah bangunan ini. Lagi pun sudah lama tengok tapi tak pernah masuk,” kata Ahli Parlimen Bachok.

Advertisement

Ustaz Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, pihak yang membuat laporan terhadapnya berhubung dana RM90 juta daripada Umno itu dianggagp tersalah orang.

Katanya pada pertemuan dengan pegawai Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM), beliau memberi keterangan beberapa perkara.

“Saya memberi keterangan setelah dipanggil kerana ada laporan pasal RM90 juta. Jadi saya fikir mereka yang buat laporan terhadap saya itu tersalah orang kot..

“Saya buat kenyataan tidak ada maklumat,” katanya selepas memberi keterangan kepada SPRM di Lundang dekat sini hari ini.

Nik Abduh keluar daripada pejabat SPRM Kelantan pada jam 12.30 tengah hari selepas tiba pada jam 10.20 pagi.

Pada 9 Februari 2017 Naib Presiden Parti Amanah Negara (PAN) Dato’ Husam Musa dilapor menuduh PAS menerima RM90 juta daripada Umno melalui akaun Affin Bank.

Malah pada 13 Mac 2017 seorang lagi pemimpin PAN, Hanipa Maidin juga membangkitkan isu tersebut di Parlimen.

Isu tersebut dihangatkan semula selepas Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menyelesaikan saman terhadap Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brow di luar mahkamah. – HARAKAHDAILY 8/2/2019