PRK Semenyih: PDRM jangka kesesakan lalu lintas

HULU LANGAT: Beberapa lokasi laluan dijangka mengalami kesesakan berikutan proses pembuangan undi bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Semenyih, bermula jam 8 pagi ini.

Advertisement

Timbalan Ketua Polis Daerah Kajang, Supt Mohd Sabri Abdullah dalam satu laporan media semalam berkata pihaknya sudah melakukan perancangan rapi dengan menempatkan anggota trafik bagi memastikan kelancaran di lokasi itu.

Kata beliau, enam laluan dikenalpasti ialah di tiga lampu isyarat di Bandar Sunway, Paling Jaya serta Sg Lalang, selain laluan ke Pekan Semenyih, Batu 26 Beranang dan Bandar Rinching.

Beliau menasihati orang ramai yang tidak terlibat dengan urusan pengundian disaran menggunakan laluan alternatif seperti Jalan Eco Setia Hill, Jalan Ecoworld dan Lebuhraya Lekas bagi mengelakkan kesesakan di laluan utama Kajang-Semenyih-Beranang.

Beliau berkata demikian kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang, di sini semalam.

Kata beliau, laluan di pusat penjumlahan undi di hadapan Dewan Cempaka Saujana Impian di sini akan ditutup dan dilencongkan bermula jam 2.00 petang sehingga keputusan PRK Semenyih diumumkan.

Seramai 1,115 anggota polis serta kakitangan awam akan bertugas mengawal sepanjang proses pembuangan undi hingga selesai pengumuman.

PRK Dun Semenyih menyaksikan pertandingan empat penjuru antara calon Pakatan Harapan (PH) Muhammad Aiman Zainali, calon Parti Sosialis Malaysia (PSM) Nik Aziz Afiq Abdul, Zakaria Hanafi dari Barisan Nasional (BN) dan calon Bebas, Kuan Chee Heng (Encik Kentang)

Ia diadakan berikutan kematian penyandangnya, Bakhtiar Mohd Nor dari Bersatu yang mewakili PH pada 11 Januari lepas akibat serangan jantung. – HARAKAHDAILY 2/3/2019